Wednesday, July 14, 2010

Saya Juga Bermimpi Seperti CikGeliGeli

Kawan Kawan DSSJUNE 99....


Tengah Malam Tadi.. Saya terjaga dalam pukul 5.30... Bangun buat susu Aqeef... 


Sepantas kilat bangun.. lambat sikit.. sekampung dengar jeritan dia tu.. mana reti mintak pelan pelan...


Lepas buat susu... ada sikit masa lagi nak tunggu bangun mandi... sesaat pun berharga tuk lelapkan mata sekarang ni.. heheheheh


Niat nak baring je sebelah Aqeef.. sambil tunggu alarm hp berbunyi... 


Masa tu lah terlayang entah macam mana.. saya bermimpi... 


Mimpikan Arwah Noni.. Kawan kita.. yang dah pulang ke rahmatullah masa kita study dulu..


Rasanya yang batch kita semua kenal kan....


Saya bermimpi... berjumpa arwah di satu tempat di mana ramai orang... 


Arwah berpakaian putih... tapi hati saya terdetik masa tu... kenapa matanya lebam... tapi mukanya putih bersih... 


Tanpa suara.. hanya tersenyum... memang takde kata yang keluar... 


Lepas tu... saya terus tersentak bangun.. jam masa tu... 6.30pg... 


Terus saya istighfar... dan tadah tangan sedekahkan alfatihah untuk arwah... 


Cuma tiba tiba hati saya terdetik... 'kenapa'... 


Subhanallah... kuasa Allah.. kehendak dia... bulan Ramadhan pun dah nak hampir tiba... 


Saya tak pasti.. mungkin dah lama saya terlupa... sedekahkan sesuatu untuk arwah.. 


Walaupun kami tak serapat mana.. tapi sebagai kawan.. mungkin itu yang patut saya buat untuk seorang kawan... 


Kawan kawan yang mengenali ataupun tidak mengenali arwah.. rasanya tak salah kita sedekahkan Alfatihah untuk arwah.. moga rohnya tenang di sana... moga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan orang orang beriman... 


Tapi saya masih lagi tertanya tanya.. kenapa... allahualammmm... 

12 comments:

.:iz-AnN a.k.a cOmOt:. said...

al-fatihah..
ko citer ni,terus aku teringatkan arwah...
masa lam kelas selalu dok sebelah dia...hurmmm

moga roh arwah tenang disana...

eima said...

al fatihah ..mudahan semua nye senang utk die disana ....



nape die "tak da"

♫♪ Cik Puan Mimi ♫♪ said...

echa akak kenal ke noni ni? dia meninggal sem berapa? dia meninggal sakit ke atau kenapa?

..nOj.. said...

alfatihah. aku pun terpikir gak. mungkin kte kengkawan dia ni dh lama 'melupakan' dia. dah lama tak sedekahkan sesuatu tuk dia. moga dia tenang disana

Echa said...

izan.. alfatihah...

Echa said...

eima.. amin..mudah mudahan... dia sakit...

Echa said...

kak mimi.. akak kenal kot... dia sakit...

Echa said...

noj.. itulah... sekurang kurangnya kita sedekahkan alfatihah untuk dia...

*Miss Geli^ said...

sob sob..tetiba teringat kat arwah "bang chop" ni..
selalu panggil dia abang cop kan?

mimpi tu mungkin sebagai peringatan kepada kita semua, yang, sebagai makhluk yang hidup dan bernapas, kita suatu hari akan mati jua..isilah hari hari kita dengna amal ibadat..bukan duk gigit daging saudara sendiri..opssss

Echa said...

ms geli.. yg ayat atas tu ok lagi.. tapi yg nak ke bawah sikit tu lain macam je.. hehehee..

tapi betul... kita kena salu beringat... itu je.. sekian.

Ena said...

Al-fatihah..

Moga arwah tenang di sana..

~aSHa~ said...

semakin dekat kita dgn mati...itu yg arwah cuba sampaikan kot...atau mmg kita kawan2 ni semakin lupakan dia...semoga dia bahagia di sana..dia baik, baik sgt bagi aku yg selalu alpa ttg agama ni