Monday, May 17, 2010

Selangkah ke Alam Misteri...

Budak tak pandai menipu katanya kan???

Semalam... masa tu dah nak malam pun...

Duk dalam bilik dengan Aqeef... 

Tetiba Aqeef dok selak langsir.. pandang keluar... 

Dan cakap gini... 

'Babah... Babah... Ibu.. apa Babah buat kat luar tu... '

Terkejut giler aku dah ni... iskkkkk.

Memang takde apa yang pelik pada soalan tu... 

Sepatutnya aku tak yah la nak terkejut bagai.. 

Tapi masalahnya... 

Babah tengah mandi okkkkkkk.. Dalam bilik air... bilik air plak dalam bilik aku duduk tu...

Dah memang konfirm aku tak silap!

Aqeef plak bole cakap gini tetiba.. 

'Eh ibu.. Babah mandi... kan?? '..

Haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa... 

Seriau okkkkkk...

*Betul ke orang tua tua cakap.. budak budak memang boleh 'melihat'.... 

Sebelum ni pun Aqeef pernah cakap 'eh ibu.. siapa tu..'..

Masa tu kami lalu di sekolah yg memang dah gelap.. 

Sbb dah malam masa tu...

Sangat takut.. kekadang sangat risau.. 

17 comments:

iz-AnN عبداللطيف said...

ishhh behnya...aqeef dapat nengok dunia satu lagi...kelebihan ni...hehehe

atty's said...

cuaknya..aqeef mmg ade kebolehan tgk benda2 mesteri ke..ade budak yg mmg ade kelebihan gitu

umilia said...

ade kwn ofis aku ni anknye pun cmtu..klu ikut bpknye yg pegi mengurut org msti dia nmpk bnda2 pelik..ade skali tu dia gi bubat org kene rasukla..skali bdk kcik ni nmpk itu pmpuan rmbt pnjg..siap dia ckp ngn mak dia muke pmpuan tu hodoh..gigi pnjg sume..mau kwn aku tu tak takut..tu blum duk umh be2 ngn dia..siap sediakan pinggan nak bg 'kwn' dia mkn.huhuhu..ngeri kan..kengerian ni akan terjadi bile sang bape tiada di rumah..means tinggal be2 je..klu aku tak taula nak watpe..hehehe..

..nOj.. said...

heheh memang weh. niece aku pun leh nmpk. slalu ckp kt ibu dia 'ibu momok nari2 kt situ' pastu dia describe la rambut panjang, muka hodoh la dan sebagainye.

daryn pun nmpk masa baby baby dlu. pasai tu dia nangis tanpa henti bile maghrib. last2 ustaz kt as syifa 'tutup' mata dia dr nmpk memende camtu. tp bertempoh n rasenye skang ni dia dh leh nmpk semula mende2 'halus'. sekian

eima said...

eeiii menakutkan ...
kena pegi pagar kot umah ko tuh ...
jgn bagi mende² halus cam tuh dtg ...
tkt aqeef nampak lagi ... kadang tuh budak yg kuat semangat ok la .. klu yg tak kuat semangat lain pulak yg jd nye ...

tp klu die nampak die tak menangis or meracau memalam .. tak demam ke ok la ... itu anugerah utk die .. tak semua org bleh dpt ....

or tua² ckp hanya budak yg belum bleh bercakap dan blum sendi & tulang nye bercantum 236(betui ke lupa la) sendi+tulang je yg bleh nampak...

ayang said...

haah mmg budak2 bule nampak pun menda2 gitu.. hoho
sllu gak la nasrul dok takut g dapur la.. katanya ada momok tunggu! cehh.. time 2 bule lg mintak susu lak tuh.. hampeh..

ayang said...

kot kt rumah nenek dia lak.. katanya ada atok janggut kt bilik! ishh.. psyco tol nasrul nih..
yg bb lak tmpt yg ditunjuk nasrul ada tok janggut tuh.. tempat tu la dia pandang sambil sengih2.. hihihi

Drama Mama said...

haish! scary okeh! kalau i sure melompat masuk toiletttt!

htt[://twinkywinkystars.blogspot.com

Drama Mama said...

haish! scary okeh! kalau i sure melompat masuk toiletttt!

htt[://twinkywinkystars.blogspot.com

Drama Mama said...

haish! scary okeh! kalau i sure melompat masuk toiletttt!

htt[://twinkywinkystars.blogspot.com

Echa said...

izan... beh???? erkkk.. ntahlah.. aku tak tau nak cakap....

Echa said...

atty's... eh.. tak... tak tau... mgkin kebetulan... rasanya tak.. hehehehe

Echa said...

lia.. budak budak memang bole nampak kot.. tapi rasanya bukan selama lamanya kot.. takut kan..hehehhhe

Echa said...

noj... itulah.. aku tetiba tingat kat niece ko tu.. ko kan penah citer dulu... eh.. skang daryn dah bole nampak balik ke wei.. takutnya... bis camne dia???

Echa said...

eima.. umah aku dah lama berpagar wei.. pagar ijau lagi.. keliling umah.. hehehhehee... ko ni.. tetiba je.. menakutkan betul..

aqeef dia so far ok.. takde demam seme.. aku rasa dia kekadang je tu... ishhhh..

Echa said...

ayang.. tul ar.. kekadang budak ni.. dia tak takut.. kita yg jadi takut bila dia cakap tu.. heheheheh.. entahlah wei.. kekadang rasa cam dia menipu je.. tapi aku takpenah la berani pandang bila dia sebut tu.. hehhehehehe

Echa said...

drama mama... nak lompat masuk toilet.. tak bole masa tu.. somi ada lak.. yg bolehnya terus bawak dia kuar dari bilik.. bagi minum air.. ttiba je rasa nak bagi dia minum air.. pastu buat tak tau.. hehehehehe