Thursday, May 6, 2010

Saya Kehilangan....

Saya masih lagi bercuti...


Dalam erti kata lain... 'berpantang.'..hehehee


Ye... saya bukan berbangga nak cerita pada semua orang...


Tapi untuk mengelakkan sebarang spekulasi... (spekulasi yee.. hahahaha... )


Tak salah saya berkongsi rasa dengan semua...


Nampaknya tak ada rezeki kami sekeluarga... dan tak ada rezeki lagi Aqeef nak jadi abg long..


Saya keguguran... Dah memang takde rezeki kan...


Saya singkatkan ye... mesti orang malas nak baca panjang panjang.. :)


4 Mei 2010
- Dalam jam 3 pm lebih tu... saya memang asik rasa nak buang air je... so, g toilet dan tengok ada brownish kat panty liner.. so, saya tukar je panty liner..sbb rasanya tu memang normal kan.. kali kedua ke toilet... dalam jam 4pm tu... saya ke toilet lagi.. tengok panty liner ada darah sket.. so, saya buang air.. darah meleleh keluar.. risau gile dah.. tapi takkan nak terjerit jerit dalam toilet.. saya keluar dan call en. somi... memang dah nak bis waktu keje time tu.. so, kami terus ke klinik pakar Vincent & Liu di ayer keroh.


- Dah 1 jam lebih menunggu.. baru la dapat jumpa pakar.. so, scan seme.. cam biasa la.. aku memang blur.. terpinga semua.. tak tau nak cakap apa.. harapnya doktor akan cakap 'ni perkara biasa.. awak jangan buat kerja berat.. banyakkan rehat.. saya bagi MC'.. ha.. gitu.. tapi tak yeeee... ayat dia camni... 'selalunya dalam tempoh mengandung awak.. bb dah ada heart beat.. tapi janin menunjukkan dalam ukuran 4 minggu lagi.. something happened.. dipanggil 'Dismissed Abortion'... ataupun janin dah rosak... yg ada cuma uri dan air ketuban.. so?? apa nak buat.. berkali kali tanya... macam macam soalan yang keluar.. tapi jawapan tetap sama... takde rezeki.. Sedih yeee.. sangat sangat sedih... ini kali kedua... orang yg penah laluinya tu tau la perasaan tu macam mana kan... :(


5 Mei 2010
- Masih nak senangkan hati sendiri... check lagi kat klinik panel...tapi kalau dah kata rezeki tu bukan milik kita.. memang itulah yang kita kena terima... cuma biasalah.. hati perempuan ni memang la tak keras kan... errmmmm.. mgkin ada yg akan cakap.. 'ala.. benda biasa la tu... rilek la.. nanti nanti ada la... ' allah je yg tau.. perasaan aku ni... aku menunggu yeee.. Aqeef menunggu... dan sangat berharap...


- Sebenarnya aku memang apply cuti untuk hari Rabu.. 5 Mei ni... untuk buat buku merah ye kawan kawan.. sbb kandungan dah nak masuk 3 bulan... dan bercuti untuk scan tumbesaran bb... heheeh.. tapi nampaknya tak perlu dah tu... tapi saya tetap bercuti... cuma dipanggil MC... Saya menangis sekali je... dalam bilik pakar petang 4hb tu... selepas saya buat entry petang 4hb tu... seriyes.. saya tak menangis dah... dah takde rezeki kan?? :(((  tapi saya sedih.. sangat sedih...


oh ya... heheheeh.. pam tu kena simpan dulu la kan.. lagipun betullah saya cakap... pam tu kalau simpan pun bukan boleh basi.. heehehee... kalau ada yg perasan.. saya ada cakap camtu... dan esok saya akan ke Pantai Medical Center.. untuk buat D&C... saya tak pernah buat tu.... ada yg cakap sakit sangat.. tapi tak sakit cam bersalin.. hehhhehe... mgkin saya akan sambung mc lagi.. tapi saya  kan dah ada lappy baru... saya tak sunyi dah.. aqeef pun ada temankan saya... walaupun dia asik tanya saya.. bb ada??? dia dah pandai.. dah paham.... :((((

19 comments:

ratna said...

byk2 sabar yer dekk.. mesti ada hikmah di sebalik semua ni..

♥cikmOt♥ said...

be a strong mums ok...sok2 ada rezeki lain...tu rezeki dapat lappy baru tu...

hajar said...

salam perkenalan..

sabar je la kak..mungkin bukan masanye lagi

..nOj.. said...

sobsobsob... aku xnk ckp dh perkataan tipikal itu.... aku sedih. sgt sedih.. huwaaaa

.:fyzz:. said...

bergenang gak airmata aku chah baca entry ko kali nih..aku pun cam noj taknak SAY IT..
hati aku amat berharp kita get long together2 bersalin nnti...tp ...takpa chah..Allah akan bagi rezeki nnti...

take a good care..

Asma said...

sedey3.. w/pun xde pengalaman keguguran dn x pernah lg pegnen tp sungguh sayu rasanya..saya yg lmbt 6 ari bila period pun menangis kesedihan..nangis sbb mharap yg sgt..:(

Suziey Ahmad said...

hhuhu..dpt rasa kesedihan tu..hope bole sabar dan tenang..xpela..anggap je Allah belum nk bg lagi..yakin pd hikmah disebalik sume tu ok...so sorry to hear that..

Dilla Kim FHKD said...

erm mmg sedih kalo apa yang kita harapkn xberpanjangan... kakak ipar sy kena perkara yg sama tp baby dia dh 5 bulan...hu3 sedey, kejadian baru jer pagi tadi... =(

Mrs. Mel said...

takpelah echa, think positive. at least ko dah ada aqeef. aku ni tatau la bila rezeki aku nak ada anak cam korang semua. aku bukan tak pernah mengandung.. sama mcm ko, kandungan pertama aku genap 3 bln.. aku keguguran. sedih weh.. mkn tak lalu, berckp tak nak. dok menyendiri sampai mak ayah sedih tengok aku. tapi akhirnya aku buang ketepi sedih aku dan sekarang aku terus mengharap dan berdoa moga diperkenankanlah secepat mungkin permintaan aku nak punya anak yg comel, sihat, sempurna cam kengkawan yg lain. aku slalu ingatkan diri, Allah lebih tau apa yang terbaik untuk aku.. dan aku tak pernah berhenti berharap.. dah genap 2 tahun aku kawin, sape yang tak nak anakkan.. doakan utk aku gak ek.. :D

* aku tau kau kuat.. kan kan kan..

Drama Mama said...

take care dear. pantang elok2, insyaAllah ada rezeki lain nanti.

Mama AqiL said...

Sob..Sob...terkejut biler ejan kol bgtau citer sedih nie...apapun2 ecah..kuatkan semangat dan maybe ada hikmah disebalik kejadian..

aku pun pernah mengalami keguguran masa first mengandung dulu..tup..tup..2 bulan lepas tue aku disahkan mengandung balik..dan keluar lar aqil irsyad..

so be strong..pantang lebih kurang org bersalin..dan jaga wat keje berat2 yea.

::Kak Sambal:: said...

echah, be strong okey... take care.. aku pun rasa sedih...

Ena said...

alahai.. ena pun rase sedih juge bace n3 nie.. tadi memula mate dah kuyu sangat tp bile bace ni terus bulat jadinye..

sabat ye echa.. ena paham sbb ena pun penah lalui tu mase nak dapatkan si irfan dulu.. tp Alhamdulillah..
Usaha tangga kejayaan kan echa.. :)
So, usaha lagi ye..

˙·٠•●♥ Cik Puan Mimi ♥●•٠·˙ said...

echa, be strong, setiap kejadian pasti ada hikmah disebaliknyer. hanya ALLAH yang maha mengetahui.. insyallah satu hari nanti aqeef pasti punya adik yang comel..

ayang said...

takziah utk ko n jgn sedih2 sgt, bersabarlah kuatkan semangat.. pasti ada hikmah disebaliknya..

mastura said...

sabar yer....ada hikmahnya tu...

Karisma Izzah said...

Sabar ya... D&C tu saya dah pernah lalui... tak sakit, cuma ngilu... terasa macam ade bende kena seret kat rahim...tu je...

Alhamdulillah skg dah 2 tahun kawin. saya bersyukur mempunyai suami kerana saya lihat masih ramai yang dah 30 ke atas masih belum berkahwin, dan saya juga lihat pasangan yang ada anak sebagai pembakar semangat saya untuk terus berusaha.

Allah berikan semua yang terbaik buat hambaNya.

eima said...

entry ko ari tuh pun aku dah dpt tangkap tp tak brani nk kate pepe...
sabar ye .. ade hikmah tuh ...
nanti cuba lagi ye

tujuhhariseminggu said...

jgn risau ye kak...
kadang2 tuhan hadirkan hujan utk hadiahkan kita pelangi...
si Dia MAha Pemurah...
semoga pas ni Aqeef leh dpt adik... Amin... :)