Monday, August 30, 2010

Persiapan Hari Raya Saya

Dah nak raya dah kan... sekejap jeeee... 

Kalau nak citer sal persiapan raya... takde persiapan sangat pun... ala kadar je... 

Salunya memang suka buat las minit.. biar kelam kabut baru la rasa semangat nak raya tu kan.. :p

Tapi persiapan raya untuk Aqeef selama 3 tahun ni memang siap awal la... 

Baju raya dia je.. dah siap bulan 6 aritu.. 

Memang setiap tahun.. selama 3 tahun ni.. baju raya dia beli masa Jcard Day.. senang camtu..

Dedekat raya nanti cari baju melayu dia ngan babah je.. Tak kira matching pun.. 

Sebelum  ni pun gitu lah.. asal sama kale sudah.. terlebih tone kale pun tak kisah.. asal warna yg sama.. hehehehehhe... 

Kuih raya ada yang dah tempah.. tahun ni tempah 3 jenis je... Maruku... Conflakes Madu dengan  Crispy Choco Nojah.. itu je... 

Baju raya aku... beli siap sehelai.. buat sehelai baju kurung... dua pasang lagi tak sempat siap.. :p

Jadilah.. sbb cuti raya pun tak lama... sblom raya tak amik cuti... amik hari isnin dengan selasa ajelah kot.. 

Takde cat rumah.. takde langsir baru.. seme takde... 

Baju raya babah satu pun takde beli lagi.. lagi kesian.. :p 

Kasut raya Aqeef je nak cari nanti... dah aim dah.. kat al-ikhsan je... 

Itu ajelah persiapan raya kitaorang... memang ala kadar sangat.. heheheh.. 

Roadtax plak mati time raya nanti.. jalan kaki ajelah kot kami.. :p

Rasanya mood nak raya ni.. datang dua tiga hari sblom raya kot... 
Masa tu la sibuk sangat nak cari itu ini kan.. 
Duit raya pun tak tukar lgi... 
Tukar pun tak banyak... alhamdulillah.. memasing dah keje kan skang ni.. hahahaha

Untung aqeef.. hehehehe.. tetiba je.. :p

4 comments:

.:iz-AnN a.k.a cOmOt:. said...

balik kampung mana raya ni???

..nOj.. said...

aku punye hampir lengkap dah. cuma sandal tuk daryn je blum ade lg. sgt sgt ralat la aku. aritu ade sandal cantekkkkkkkk. tp aku tak beli sbb daryn takde nk test. tetiba dh abes. benciii sgt

umilia said...

aku pun tggal cr songkok ank2 aku je..lain sume da siap..eh lupe..tdg ry aku tak bli lg..hahahaha..

~aSHa~ said...

a'ah tuk kaki je aku belum beli...tuk lain2 siap dah...siap awal2 jimat belanja kan..

eh echa..anak aku pun tak
keje lagi..