Friday, August 13, 2010

Juadah Berbuka Puasa 2 Ramadhan

*Peringatan :
Entry ini adalah entry laporan makanan semata-mata.. Sekiranya mendatangkan sebarang kemudaratan kepada pembaca, penulis memohon kemaafan terlebih dahulu.. 

*
*
*
*
*
*
*
*

Haaaaa.. semalam nye juadah berbuka.. 

Sedap longggg. hahahahahhaha... :p

Banyak makanan jugak.. sbbnya ada orang nak naik kapal harini.. makan sekali.. :)

Ada karipap buatan nenek aku.. sedap gileeee.. penuh inti daging dalam tu... 

Ni karipap sardin.. karipap sayur... bergedil.. 
Seme ni beli kat Param semalam...
Murtabak ni juga.. beli kat param.. 
Sedap wei.. murtabak ni stiap tahun mesti beli... 
Tak muak.. hehehe
Popia sira pun dari param...
 
Kuih muih tuk berbuka semalam..

Bila dah relaksss sket.. makan nasi plak..
Ada ulam ni... 
 
Tempe Goreng
cencaru sumbat...
Ni la lauk berbuka... yg tertinggal aku sebut tu.. adalah
Paceri Terung..
Dengan Air Mangga... ada Ribena juga...
 

Penoh perut malam tadi... sampai tak larat nak suap karipap sedap tu.. huh!

12 comments:

..nOj.. said...

sedapnye karipap nenek. rugi je ko beli karipap param. rupe dh la tak menarik. hehehe.

eh pajeri terung tu sedap la. camne nk buat ek? ade terung kt umh tu

Ena said...

heheh..
nasib baikpagi lagi.. kalo petang dok tayang nie sure meleleh dah.. ;D

*Miss Geli^ said...

noja,
pejeri terung tu kalu ikut resepi mil aku, sama macam masak kari, tapi tambah kerisik dan udang kering skit..ejas rasa...

aku paling terliur tengok gambar air..tak guna echa.amik gambar teko dah la..yang g tunjuk gambar air sankuik tu bakpe...
hahhahaha

aiDieNa said...

Perghh.. sure menu tu bawak ke sahur.. banyak tu.. abis ker??

umilia said...

nyum2..sdpnye..nak gak epok2 mama aku wat..hm..bile nak blk jb ni..

Echa said...

noj... memang sedap... tapi kalau dah beli cakap tak sedap tu.. memang kena marah.. hahahaha..

wei .. ikut resepi nora tu.. aku rasa betul.. sbb memang guna kerisik ngan udang kering...

Echa said...

ena... jangan kata ena.. tuan yg aplod ni lagi la..hahahahaahah

Echa said...

nora.. sedap kan.. sejuk je masuk ke tekak... hahahahhha

Echa said...

aidiena... ramai yg makan tu... jadi nya memang selera makan reramai.. bis je.. sahur makan lain.. masak sendiri plak.hehehe

Echa said...

umilia.. balik wei.. balik.. hehehehhehe.. sedap kan epok epok...

Anonymous said...

huh! sungguh menyakitkan ati.. ini tidak adil.. uhuhu..@LoNg..

Echa said...

hahahahahahha... ko tak naik kapal long... ni spesel tuk orang nak naik kapal je.hahahaha