Wednesday, August 4, 2010

Penubuhan Sekolah Mengandung di Melaka

Dipetik dari Sumber http://h-n-i.blogspot.com/

Disuruhnya saya komen... takut komen melebihi entry dia... jadi lebih elok saya komen di blog sendiri.. tak gitu? hehehhe

Pendapat peribadi aku la... sebenarnya aku tak tau menahu pun sal mende ni... 

Radio pun tak dengar... 

Berita pun tak baca.. 

Memang teruk sangat dah keadaan aku kat sini... serba serbi tak tau :p

Tapi kalau lah betul mengenai berita tu... 

Aku tak nak komen tak setuju atau setuju... takut kena buang daerah.. hahahahaha

Camnilah... Maksiat tu ada kat mana mana... 

Dan Maksiat tu boleh berlaku dengan apa cara pun... kan... 

Dan tak semestinya ada Sekolah Mengandung tu... boleh halang maksiat... 

Orang yang nak buat maksiat... tak pegi sekolah pun tau buat maksiat... 

Dan Ada juga orang yang buat maksiat tu... pegi sekolah.. ada degree.. ada master.. ada phd lagi... 

Pendekatan nak mengelakkan maksiat tu kena fokus lagi... ceh.. aku nak cakap pun nanti... takut disalah ertikan... nanti dikata memandai mandai... 

Tapi memang yakin ke dengan adanya Sekolah Mengandung tu maksiat boleh dielakkan? Kalau yakin betul dengan jawapan tu... KUNCI dan teruskan... sekian.. terima kasih... 

9 comments:

.:iz-AnN a.k.a cOmOt:. said...

ini memang giler...hahaha...siot jek ko ni weiii

ayang said...

xberani gak la nk komen aku mmg dh luar daerah pun t kot mak pak aku lak terbuang daerah lak nnt.. hehehe

Asma said...

seriyes nak komen..tp itula..kang 'ter'salah tulis..mmm..
tiada komen sebenarnya..hanya tergeleng kepala..;(

..nOj.. said...

tak reti la nk ckp pe wei. mcm2 hal la kt negara kte skang ni. tgk dr 1 sudut, mende ni cam menggalakkan pun ade. ntah la. mls ckp la. pepandai la org kt 'dalam' tu yg kdg2 tgk pun lebih 'pandai' dr budak2 tadika. kt kabinet pun nk gaduh2. tak matang sungguh.

Echa said...

izan.. aku plak gile.. cadangan tu bukan dari aku.. tetiba ko cakap aku gile ke.. hehehehehehe

Echa said...

ayang.. ko ajak mak ko dok ngan ko sesiap.. pastu datang sini komen.hahahahahah

Echa said...

asma.. itulah pasal kan.. kita hanya mampu melihat dan menanti kesudahannya je... kita cakap apa pun.. kalau meke nak buat.. buat juga...

Echa said...

noj.. aku mohon ko taip je.. tak yah cakap okkkk..

neem said...

salam.

pada pendapat saya, saya rasa dgn adanya sekolah mengandung ni kita seperti menggalakkan lagi budak2 buat maksiat dan menjaminkan mereka bahawa benih yg "terdapat" tu akan dibela nasib.

Kena bertindak dari akar umbi supaya maksiat dapat dikurangkan