Wednesday, March 17, 2010

Tips Bagaimana Menjemput Selera Anak.. :)

Hari minggu lepas adalah hari paling bahagia sekali... 
Ha... bahagia katanya... :p


Kenapa??? 
Sebabnya.. Aqeef makan banyakkkkk hari tu..
Bahagia la kan.. takkan kita nak berduka pula bila anak berselera makan.. 


Mari kita berkongsi tips bagaimana 'menjemput selera anak'.. 
Ha.... Tippppssss uuuuu.. hehehehehe




Menu Aqeef :


Pagi - Nasi Lemak 2 Bungkus...
T.hari - Mi Goreng Sebungkus... + solivite


Cara-cara menjemput selera anak.. :


* Sediakan makanan siap garfu dan air dalam botol (ikut kesukaan anak)


* Bagi dia makan sendiri.. jangan nak dok dekat dekat tolong pegang sudu ke.. tolong pegang pinggan ke.. jangan sesekali.. 


* Buat buat kita pun berminat dengan makanan dia tu.. puji puji sikit.. pandai makan.. haaaaaa.. tips penting tu..  hehehehe...





Ha.. kemain besar mulut nganga kan?? 
Tapi... kenalah pancing lebih sikittttt... cam kat bawah ni... 


Sesuap mi.. amik gambo.. suh posing.. ni memang kegemaran 
Aqeef laa.. posing.. hehehehe.. 


Ha.. kan ke luak jugak mi dia tu... mi ni tak tau la rasa apa.. 
Sbb mintak sikit pun tak bagi.. :(


Pastu sambung balik makan kan.. haaaa.. 
Biar dia minum... takpe.. ikut air dia nak.. 
Cam Aqeef aritu dia mintak Ribena.. 
Dalam botol.. buatkan... jangan buat dalam cawan lak.. 
Ilang mood nak makan...


Sambung balik makan... sambil bergambo ni.. 
gigih ibu dok depan.. 


Ha.. kan ke suku dah habis tu... 


Lepas makan sambung balik posing.. 
Ni seme Aqeef yang suruh ni.. 

'ok bu.. peace.. (sebut je  peace.. bermaksud amik la gambo dia)
jangan tak amik.. nanti mood lari.. :p


Sambung lagi makan.. bila nak bis entahlah.. hahahahha


Amik lagi gambo.. begitulah seterusnyaaaaa...


Sampai selesai.. lama jugak nak melayan tu.. 
tapi takpe... layankan.. 


Aqeef ni memang susah nak makan sebenarnya.. 
Sangat payah... kalau nasi tu.. cam telan batu.. 

Sbb tu bila dia start nak makan.. sangatlah gumbiranya... 

Sekarang camnila.. apa dia nak makan.. 
Ikutkan... dia pun dah pandai mintak.. demand..

Sekian sahaja tips harini.. hehehehe

9 comments:

iz-AnN عبداللطيف said...

siusly...aku nak nangis nengok aqeef makan banyak gitu...kalaulah si kakak makan banyak gini...sangat berbaloi2 aku bangun pepagi..maybe aku akan bangun pagi jam 3 pagi lak lepas ni...sob...sob...

Echa said...

hehehhe... jangan weiiii.. kang lgi ko tak cukup tido.. bersalah sangat rasanya aku nanti. hehehe..

aqeef memang susah nak makan banyak camni wei.. tapi alhamdulillah.. skang ni nampak selera sikit tau.. ikut kan je dia nak apa.. aku tanya dia.. arini nak makan apa.. nanti apa dia cakap..aku usaha BELI.. hahahahah..

~aSHa~ said...

anak aku pun susah nak makan..susu susu je every hours ok....mmg aku ni parah skit susu.tapi xpe ar..

ni kena beli kamera byk la lepas ni..sbb ada anak dua2...

Echa said...

asha... susu aku tetap sebulan 9 kotak 650g tu... cuma skang ni dia lebih selera makan.. wei.. kamera ko tak pakai kodak kan..so, satu kamera je dah ckup.. h ehehheh

Ena said...

memg nampak selera sungguh si aqeef tu makan.. hampir abis kan!.. memg teruje lah camtu..

anak sy si kakak dah ok makannyer.. tp problemnyer skrg si adik.. susah nau nak makan.. dah masuk mulut 2 ,3 suap jer pastu klu bg lagi kompem diluah balik.. hu3x.. yg dier tahu.. susu susu & susu lagikkkkk.. uwaaa...

Echa said...

ena.. kalau minum susu banyak.... tu pun dah cukup... aqeef susu kurang.. makan kurang.. tu kena bagi dia tambah selera jugak.. try la bagi adik scott emulsion ngan appetton lysine tu... saya try bagi tu la...

iz-AnN عبداللطيف said...

asha...samalah ngan si kakak...susu, susu...ibu nak lagi...susu...sampai aku malas nak buat aku suh kakak p buat sendiri buleh...mau meraung guling2 kat situ...tensi tau...

eh anak ko yang mana kurang makan tu, abang ke adik???

sya-chaittt aku usaha BELI tu...tak tahan betul...huh

Echa said...

izan.. alaa... aku usaha jugak tu wei.. dari tak usaha.. kan?? aku ni jujur.. takde nak cakap bohong.. hahahaha

MamaAdwanEncem said...

huhuhuuu baguih nyaaa... menarik nie... nakikut gak la pancing gaya ni... ikan besarrrr punya ni....