Friday, December 10, 2010

Sekarang.. RM0.50!

Mahal jugak sate sekarang ni... RM0.50.. 

Kat KL ke.. rasanya lagi mahal kot... 

Sblom ni murah skit.. sejak minyak kete naik.. harga sate pun naik agaknya... :)

Semalam petang banyak persinggahan... jadinya... salah satu persinggahan adalah makan sate... 


Memacam sate ada... ayam.. daging... perut.. paru.. kerang.. 
Sepinggan penuh ni dia bawak ke meja... makan mana yang terhabis je... 

Nanti dia kira la baper kita makan.. 
Jangan ko tengok sepinggan penuh.. ko kena habiskan seme.. 

Tapi tak mustahil jugak boleh  habis satu pinggan tu... sodap... hehehehe


Aku rasa berbaloi jugak kot sate dia rege gitu.. 

Ayam dia kemain beso lagi... 
Tapi aku suka lagi daging ... sbb lembut dan  manis je rasa dia... :)


panjang kan.. heheheheheh.. beriya betul nak tunjuk betapa berbaloinya dengan harga rm0.50 tu.. 
Nampak kan kesungguhan aku?? heheheheh

Aku makan sate jeeeee.. 
Tak banyak... 9 cucuk je... 

Bihun sup pun glamer kat situ... 


Ada budak kecik yang tengah demam.. 
Jadinya kita order air kelapa tanpa ais... 



Tempat makan sate yang sedap ni adalah kat Semabok... 
Ada jugak yang dah tau kot tempat ni... 

Tepi jalan je kedai dia.. dulu kedai dia kecik je.. skang ni dah beso sket... 
nak bagi detail sangat jalan pun aku tak pandai sangat... 

Tapi korang kalau datang Melaka.. pegi la makan sate kat sini.. sedapppppppp... :p

9 comments:

~aSHa~ said...

makan sate jgn lupa makan dgn timun ye....

sate kat kemaman ni takde timun..heran....tak boleh sebenarnya gitu...sbb sate dibakar dgn arang yg mengeluarkan sejenis bahan apa tah...nak meneutralkannya kena makan timun...

*Miss Geli^ said...

tak guna betol buat aku terliur..padahal malam ni dah plan makan prosperity..

lusa ah makan sate

Ieda Al-Habsyi said...

sedappp betoi sate! tapi kalo beso berbaloi rege camtu kan :)

Echa said...

asha.. bukan timun je.. ngan kuah kacang sekali aku makan.. hehehehehehe.... tapi betul la.. lepas makan sate.. kena makan timun sekali...

Echa said...

ms geli.. takut lusa kedai sate dah tutup wei.. ko pegi malam ni.hehehehhee

Echa said...

ieda memang berbaloi baloi la.. sedap lak tu

Mrs. Hakim said...

semabok? area mana? nama kedai? dkt tak dgn kg aku?? kg aku kat bukit piatu..

..nOj.. said...

rase nk mkn gakla. tp serik la cirit birit. eh kena mkn gak la ni. nanti setaun takleh mkn kacang tu. lama gile. taun 2012 baru leh mkn kalo tak mkn skang. hehe

Aemy Shamy said...

Hi there, I've just finished reading your blog post. I appreciate your way of introducing this subject in a nice way.
You can see some interesting post here also: http://aemyifo.blogspot.com.
Kindly follow it. ^^