Tuesday, December 14, 2010

Rentetan Kisah Misteri - Kisah Benar

Ni memang kisah benar ok... 

Dah lama aku nak sharekan kisah ni... 

Bukan dengan tujuan apa pun... 

Tapi berkongsi pengalaman... dan dalam masa yang sama.. percaya dengan adanya makhluk lain di bumi Allah ni... Allahualam.... 

Kisah ni baru baru nijugak berlaku... kat sini jugak... 

Kat opis aku... 

Kalau sesiapa yang kenal aku... memang aku salunya jadi orang terakhir yang balik kat opis ni... sbbnya??? 

Bukan rajin buat keje pun.. tapi sbb aku tunggu en. somi datang amik aku kat opis.. nak citer panjang nape datang amik.. nape balik lambat.. nape tak drive tu seme kita tunggu bab lain ek.. kang jadi panjang sangat kisah seram ni.. terus jadi tak seram... :p

Kisah ni terjadi... satu / dua bulan lepas... 

*************************************************************************************************************

Aku ni bukan la berani sangat... siyes penakut jugak.. 

Tapi orang tua tua cakap.. (orang muda pun ada cakap jugak)... kalau takut tu jangan la tunjuk sangat.. buat selamba je... 

Jadinya aku pun kalau stay office tu memang kekadang jejak sampai kul 8 lebih camtu.. 

OOO... sblom ni kat opis lama pun memang camtu.. 

Aku bukan berani mana yeee.. ditegaskan sekali lagi.. sblom ni memang banyak la 'bunyi' yang aku dengar.. ada jugak perkara terjadi depan mata... tapi aku anggapkan tu semua ujian.. cobaaaaannn ok.. :)

Tapi apa yang terjadi baru baru ni sangat membuat jiwa aku tersentap... cehhh.. ha... 

Sampaikan apa yg terjadi terus mengubah 'jadual' waktu balik aku... terus okkkkkk.... memang berubah terus masa balik.. paling lambat adalah jam 6 petang... 

ok.. sblom ni memang banyak kejadian la kat sini.. 

Yelah.. kat memana pun memang ada kan... cuma kehadiran tu disedari atau tak... 

setakat tengok mesin fotostat bergerak tu memang selalu... bilik bos aku ada orang menaip pun dah selalu... 

cumanya aku selalu niat dalam hati.. niat aku nak keje... nak main game je sementara tunggu en. somi... aku pun tak nak kacau dia.. dia nak buat apa.. buatlah.. selagi tak kacau aku... dan selalunya... gangguan tu diam lepas tu... 

Aku ingat lagi.. hari tu memang hari Khamis... mgkin kebetulan... 

Jam masa tu.. memang 6.45pm camtu.. 

Kat sini kami ada bilik sumber.. bilik tu ada bahan bacaan.. ada tv.. ada papan carom.. ada dart... ada set karaoke.. seme lengkap dengan sofa... ada carpet seme... hujung sekali bilik tu... kalau dari tempat aku.. aku boleh nampak bilik tu... 

Petang tu memang ada lawan antara group staf sini je... dart.. so, memang kalau ada orang lawan dart tu.. aku tak sunyi sangat la... ada jugak la orang kan... 

So, bila seme game dah bis.. staf seme dah turun.. lampu pun dah padam seme... aku still kat sini.. kebetulan ada keje yang memang aku tengah buat masa tu... nak siapkan esoknya... 

so, macam biasa... memang akan ada bunyi... dah selalu dengar.. jadinya aku buat derkkkk je.. bukan berlagak.. tapi takkan aku nak menangis plak kan.. hehehehee... 

Makin lama makin kuat yeee.. bunyi orang main carom... :p

Aku sebut dalam hati... 'aku memang ada keje nak buat.. so, aku nak teruskan keje aku.. dan aku tak kacau sesiapa.. 'itu je aku cakap dalam hati... sblom ni pun sama.. salunya bila aku cakap camtu.. selow selow senyap la... 

kali ni tak... makin lama makin kuat.. sampai satu tahap... bunyi cam orang hempas papan carom tu ke pintu.. korang pun tau la papan carom kan camne... kuatnya bunyi tu... aku tak boleh nak citerkan... sangat sangat kuat... 

masa tu hati berdebar.. memang tak boleh citer la... nak kawen pun takde debar gitu.. nak kawen tu..debar gumbira kan... ni debar nak terkencing.. hehehehe... 

Aku start kemas kemas... buat cam takde pape... simpan apa yang patut... tutup pc.. 

Gile ko nak berlari terus.. camne ngan henbeg aku seme.. dah la ada banyak mende dalam tu... tak boleh tinggal.. tu seme harta berharga ok... lagipun aku takut kalau berlari terus.. kang pintu terkunci.. korang takde tengok citer drama hantu melayu ke??? kan camtu?? 

Masa kemas kemas tu.. pintu keriok wei.. ada bunyi pulas pintu... uwaaa.. masa ni aku takpikir apa dah... aku terus amik beg... tutup lampu seme.. aku keluar... masa keluar.. aku masih boleh dengar bunyi dentam dentum kat bilik sumber tu... memang sangat kuat... sampai aku rasa jantung aku ni nak tercabut dah... huwaaaaaaa...sejuk kaki tangan ok... 

Kejadian pertama menimpa aku rasanya... cam ada yang marah aku rasanya.. 

Kisah ni dah pun lepas.. tapi aku takkan lupa sampai bila bila... bila menaip ni pun.. rasa ada yang memerhati.. allahualam... apa pun.. kita kena percaya kehidupan lain disekeliling kita kan... 


*lupa aku nak bitau.. esok harinya.. aku sampai dalam kul 7pagi tu.. akupegi terus ke bilik tu.. nak tengok... apa jadi.. sbb masa tu aku orang pertama yg sampai... dan sehari sblom tu aku adalah orang terakhir yang balik kan... aku tengok bilik tu ok.. takde apa pun yg terusik.. papan carom tersandar tepi almari.. buah carom seme dalam kotak... tapi tak lama aku tunggu situ.. blah je terus.. heheheheh

**************************************************************************************************

Aku pun tak tau la kisah aku ni korang rasa seram ke... atau tak seram punnngggggg.. hehehehe... 

Tapi aku memang nak share citer ni lama dah... sbb aku banyak kali alami.. tapi ini paling meninggalkan kesan dalam idup aku la... siyesssss... 

Skang ni aku dah balik awal... camne aku balik awal.. laki aku berenti keje ke.. apa ke.. kita citer lenkali.. sbb aku nak citer pengalaman kisah seram aje kan.. 

bukan kisah keje aku dan suami ku.. :p

Sekian la wei.. lega rasa ati aku ni... siyes lega... 



15 comments:

ciK mOt ©™ said...

hahaha...memula seram sejuk gak aku ni...tetiba leh part ko wat lawak...spoil tul...
tapi siyes la, kat upis aku pun ye jugak...aku siyes tak berani...
bukan takat terkencing aku rasa, nak berak pun tak lepas...adehh....

g pulak ada sorang capt pernah ninggal...aku selalu imagine cam hantuk kak limah balik rumah...demmmm

Ieda Al-Habsyi said...

opisss ieda pon byk antu, sebab tu ieda selalu cabut awal, takutttt! :)

*Miss Geli^ said...

semalam aku berjaya tido sesorang tanpa laki di sisi..hahah..padahal aku bapok penakot

eima said...

huiiissshh takat dgr yg ringan² cam menaip bagai tuh besa la .. tp yg cam tgh ngamuk aku kompom gile kot...heee takut ...

lea said...

hahaha...kenapa tgu kat ofis, patutnya g la jalan2 kat kedai sebelah ofis ke

Echa said...

cik mot.. jangan imaginasi jauh sangat wei.. nanti tak tenang jiwa dok sengsorang..hehehehee

Echa said...

ieda... banyak antu jugak ek.. eheehhehehe... nak tergelak aku... antu apa wei

Echa said...

ms geli... tahniah.. kejayaan terbesar anda... wei.. laki ko otstesen ek...

Echa said...

eima.. ko jangan bayangkan wei.. nanti tak jadi keje.. hahahahaha

Echa said...

lea.. hheheheeh.. jenjalan kat mana lagi.. kat sini seme bangunan je.. takde pun kedai ke apa ke...

ayang said...

aku selalu balik sharp on time.. alasan sgt takut kt opis ehh.. mmg pentakut aku nie.. dh balik rumah pun still leh takut2 lg..

~aSHa~ said...

kira ko ni berani jugak la..padahal masa dolu2 ko penakut kan....ermm dulu sesekali tu ko tak pernah ke bukak ayat alquran kat pc? sbb aku ni pun selalu duduk sorang2 dan jauh dari org..biasa la..bilik bos ni terpinggir jauh skit...kalo bos dan pegawai2 depan bilik aku ni meeting kat luar kawasan..makanye..kalo org bunuh aku pun org tak tau...kalo dah busuk...agaknye baru kawan2 opis tau..eheheh ye ar..tak kan mereka nak jenguk aku sesaje...

tapi tu la..kadang2 kalo aku rasa tak selesa..aku perdengarkan ayat2 suci alquran..pasang kuat skit dari biasa...

yenstory said...

serammm nak bayangkan...
sy pun selalu balik lambat ni....huhu

umilia said...

ish2..mmg ngeri beb..tp sib baik bnda tu tak jelmakan diri dia ek..kwn2 aku ckp kat opis aku ni pun mcm2 gangguan ade..tp aku tak pnah kene sbb kul 430 da blk umh..hahahaha..

Mama AqiL said...

Sungguh berani ko ecah..kalau aku lar..bila budak2 main kat bilik sumber tue balik..for sure aku pun balik sama...tak berani aku nak duduk situ sorang2...coz aku pun spesis penakut jugak...

but..betul lar apa yang ko katakan..kat mana2 pun ada benda2 cam nie..gitu jugak kat opis ai nie.. kalau takde org..sgt2 lar SERAMMMMMMMMMMMM