Thursday, June 17, 2010

Kesihatan Tidak Memberangsangkan :(

Owh.. semalam aku pegi buat Pemeriksaan Kesihatan Percuma kat Loby bangunan depan tu...


Sangat tak memberansangkan laaaaaa...


Keputusannya:


Weight :  58.9kg..
(rasanya kurang sket... sbb aku timbang sekali pakai jaket.. dalam jaket ada macam macam benda.. so, cincai aku kira 55kg.hahahahhahah)


% Body Fat : 36.5 (aku dah kira obesiti ye kengkawan.. diulangi.. obesiti.. sukalah korang kan?? :p)
(Female : 20-29.9 adalah sangat ok.. kalau lebih dari 35% dikira obesiti)


BMI : 25.0
(yang ok adalah 18.5-22.9)


Blood Pressure (B/P) : 105/50
Tekanan adalah rendah yeeee... pesal pun tak tau.. dari dulu neh.. 


Lain lain semua normal... ishhhhh.. 
Kesimpulannya memang aku kena usaha turunkan lagi berat badan sebanyak 4kg... untuk dapat berat badan ideal katanya... 
Kena banyak excercise.. tapi skang rasa dah cukup penat dah ni... 


Paling aku tak menahan bila umur sekarang adalah 29... tapi umur badan aku adalah 42.. huwaaaaa.. 


Teruknya.. konfirm aku kena diet skettttttt dan doakan aku dapat capai berat badan ideal aku neh.. so, cancel kenny rogers.. cancel la pizza hut.. sebaik nandos dah telan aritu.. :p

8 comments:

..nOj.. said...

wei pg mkn kenny rogers arini la. sok baru setat diet tu. cian ko dh tua. x sangka dh 42 umur. hahaha

Ena said...

alahai.. ciannya..

tak pe la echa.. janji badan sihat..

nak diet yeh!.. chaiyok2x.. sbb? baik utk kesiahtan kan! :)

*Miss Geli^ said...

lor...macam mana umur ko dha jadi 42??aku baru je nak masuk 24 taun ni...

makan je la kenny rojes tu..esok la start diet

.:iz-AnN a.k.a cOmOt:. said...

aku baru nak masuk 17 tahun ni...ishhh

Echa said...

huh... cam siot kan... aku tak lama lagi nak pencen dah ni.. hahahahaha..
alaaaaa..

Echa said...

ena.. kena menuntut ilmu ngan ena la rasanya ni.. huwaaaa..

Echa said...

ms geli.. arini kenny rogers.. sok ada lagi list.. bila nye nak mula diet neh..

Echa said...

izan.. ko memang refuse to grow up.. hahahahha