Thursday, June 3, 2010

Entry ini Sedikit Emosi.. Tapi Harus Dipanjangkan...

Kali pertamanya saya buat entry macam ni.. :(

Terpanggil untuk buat entry ni... 
sedarkan manusia yang mungkin tak layak digelar manusia.. 
dan tak layak langsung untuk ada kat muka bumi ni.. 

Memang bukan hak saya nak menghukum sesiapa... 
Nak menilaikan sesiapa.. 
Tapi takkan tak ada sedikit pun rasa belas kasihan.. 
Naluri kasih sayang seorang ibu tu.. 
Walaupun dia rasanya tak layak digelar ibu.. 

Maaflah.. Entry sedikit emosi.. 
Semua pun boleh nilaikan dari gambar di bawah ni.. 


Gambar ke2 yang paling aku tak boleh nak tengok ulang ulang.. 
Kenapa la kejamnya manusia yang tak bertanggungjawab ni.. 

Tak ada sekelumit rasa belas ke.. kabarnya... 
bayi ni dicampak dari kereta ke luar.. waktu hujan..
Allahualam.. 
Kalau betullah.. orang tu memang tak layak digelar manusia.. :(


Sayu nya hati ni tuhan je yang tau.. 
Tak tahu ke dia.. betapa ramainya insan kat luar sana yang tak bernasib baik seperti dia.. 
dikurniakan sesuatu berharga dari tuhan.. 
tapi sayangnya... dia tak tau langsung menghargai pemberian tu.. 

Aku sedih la.. :(
Korang bole baca kat sini juga... 

klik juga link di atas ni... binatang pun ada hati perut... huh

19 comments:

Zaidah said...

orang yang tak ade anak..nak kan anak...manusia yang berhati binatang aje yang tak tahu menghargai pemberian Allah...

..nOj.. said...

rase disiat siat ati neh. huwaaaaaaaaaaaa ape nk jadik manusia skang neh

~aSHa~ said...

kalo tanak sgt hantar la umah kebajikan..susah ke?

org tu dilayak pangey babi hutan

~M!sS rARa~ said...

kalau taknak anak tu sekalipun jgnla dibuang tepi jln mcm 2..ramai lg org yg nk anak tp tak dpt..takde perasaan belas kasihan ke dlm diri org yg buang anak sndiri ni?sedangkan anak tu nnt yg akan tlg dia kat akhirat sana..manusia2

Ena said...

memg sangat sakit hati tgk..

sangat pilu hati tgk keadaan baby mcm tu..

eima said...

lempar anak tuh .....cam ape tah..
suka hati je lampar cam buang sampah kuar dr keta ...
bodoh .. menyakit hati betui ...
geram..geram.... sial tul ....

penuh emosi aku tgk lebam² kat pala baby tuh ....

umilia said...

babi hutan pun syg ank wei..tak tau nak gelar ape org cmni..walaupun da byk kali tgk gmbr ni ati aku bagai dirobek2..klu tak nak ko letak kat dpn umah aku..aku sggupla bela..ish..mane peginye kasih syg dlm diri manusia skang ni..

Echa said...

zaidah.. itulah pasal.. bila dapat anak.. camni dia buat.. :(

Echa said...

noj.. bukan stakat disiat.. tapi cam dipanggang panggang.. derang tu seme dah gile tau.. takde otak

Echa said...

asha.. betul la.. bagi la orang yang boleh menjaga bb tu kan...

Echa said...

ms rara.. derang tak pikir la.. kenapa kejam sangat kan.. derang tak penah rasa camne orang yg nak anak tu tunggu masa nak dapatkan zuriat..

Echa said...

ena.. bukan sakit ati je.. sakit mata.. rasa nak siat je daging orang yg buat camni .. ishhh

Echa said...

eima.. itulah pasal kan.. bodoh la derang ni..

Echa said...

lia.. masalahnya dia tak tau ko nak.. ishhh... tapi kalau tak nak.. tinggalkan la kat mana mana tempat selamat.. biar ada yg jaga..

kakyong said...

dah hilang rasa kasih & belas kasihan kah...
siannya bb tu.. x berdosa, dibuat begitu pula..

Nana said...

ntahla..dah xtau nak cakap apa...sedih...nanges aku tgk berita ni semalam

Asma said...

aduhai..smlm baca entry ni kt blog mazidul..sedey sgt..nyawa dipandang mcm sampah..main campak je..siapa lahanat yg buat gini biarla mati dlm keadaan yg amat seksa..setimpal dgn apa yg dia buat pd baby ni...:(

Asma said...

aduhai..smlm baca entry ni kt blog mazidul..sedey sgt..nyawa dipandang mcm sampah..main campak je..siapa lahanat yg buat gini biarla mati dlm keadaan yg amat seksa..setimpal dgn apa yg dia buat pd baby ni...:(

midot said...

sedey..sampai hati dorang2 ni kan..kita ni nak cubit anak pun pikir2 lgk..ni kan pulak nak tinggalkan camtu jer..sedey mmg sedey..Allah je lah yang balas 'jasa baik' mak & ayah budak2 ni...