Monday, September 6, 2010

Mari Kita Menjamu Mata...

Ini adalah menu berbuka hari Jumaat... 
Sbb aku rasa cam tekak ni teringin betul nak makan mi... 

Jadinya masa perjalanan balik tu singgah sekejap kedai.. 
Beli bahan bahan nak buat mi... 

6.30 petang baru acara memasak dimulakan... sbb nak makan panas panas.. 
Lagi satu.. nak buat berkuah sikit.. 
Takut kembang kalau buat awal... 

Dan yg paling penting.. kena buat dah dekat berbuka... 
Takut napsu menguasai segalanya.. kang terjamah plak.hahahahahha
Air limau asam boi...

 

Terhasillah mi goreng basah hentam... 
Ni fes time buat ni... walaupun rupa tak berapa semenggah sangat... 
Tapi kesedapan adalah tidak diragui.. hahahahhaa

Ada fishball.. tauhu.. ayam.. daging.. telur... ishhhh.. 
Semangkuk ni habis.. hahahahahaha

Itu je menu berbuka kami.. 
Takde tambahan pape pun... 




Alhamdulillah.. kenyang... ari jumaat tu.. 
tapi bila tengok balik arini... tetiba rasa cam nak makan mi lagi... :)


7 comments:

Mrs. Hakim said...

aku terliur tengok air tu.. sedapps nye!!!

::Mamalyna:: said...

ko ni jahatler...buat aku teringin nak makan plak...cepat mintak maaf ngan aku, heheh

..nOj.. said...

sedapnye rupe dia wei. ni faktor puasa la gamaknye kan. hahah.

Nana said...

adeh terlior tgk air tu

Zaidah said...

ADUH MENGGUGAT KEIMANAN...

umilia said...

sdpye tgk..tp aku tak bp suke bsh2 la..suke yg krg2..hehehehe..

~aSHa~ said...

mee ko ni mmg buat aku selera...sius..ko tak share2 lagi kan resepinye...cuba ajor skit nak buat basah2 ni goner