Wednesday, December 2, 2009

Penting ke????

Aku tak tau la apa motip aku nak buat entry sal insurans ni.. iskkkkk... tetiba je okeyyy.

Aku bukan ejen insuran yeeee...
Aku bukan buat promosi insurans...
Aku bukan jual insurans...

Tapi aku rasa insurans ni sangattttt penting...

Aku aje kot yang baru sedar.. hehehehe.. rasanya ramai mommies kat luar sana yg memang dah lama ada insurans tuk diri sendiri.. anak anak... Jujurnya.. aku memang dah lama ada insurans tuk diri sendiri... lama tak lama.. tahun 2005 dulu rasanya.. masa tu bujang.. memang takde pikirkan org laen pun... hehehhe...

Tapi sejak pregnant dulu... aku memang dah plan nak beli insurans tuk anak aku.. tapi itulah.. jenis plan yg makan tahun nyer plan... hehehhe.. tiba masa, yg aritu anak aku admitted, baru lah aku rasa alangkah bagusnya kalau ada insurans... ala.. bukannya tak bole masuk GH... tapi kita mak ni nakkan yg ok tuk anak kan?? keselesaan.. entahlah.. dalam otak ni bukan cakap GH tak ok.. tak selesa.. sama je.. tapi entah.. rasa cam swasta tu lagi ok.. hehehe.. mind set beselah... asal bayo jeeee bagussss... ok... hehehe...

Masa tu memang aku ada amik cuepacs care.. ala.. insurans yg cover satu family tu... tak tau la korang tau tak.. tapi aku memang ada mik.. murah je bayarnya... tak sampai RM50 pun... so, masa yg Aqeef admitted aritu aku guna ceupacs care ni la... cuma beselah.. seme benda kan ada baik dan buruknya... ada bezanya dengan insurans yg berbayar lebih mahal... tak semua ceupacs care ni cover... tapi still kita layak tuk dapat rawatan kat sepital berbayar.. almaklumlah.. tak semua pun mampu nak byar sendiri bil hospital yg cecah ribu ribu tu kan?? tul tak.. termasuklah aku...

Skang ni aku tengah jalankan plan aku yg makan tahun dulu tu... hehehe.. skang dalam proses.. bukan pe.. aku bukan kalangan orang yg mampu.. so, kalau ada pape jadi, (moga dijauhkan... aku tak mintak.. ni cuma persediaan...) sekurang kurangnya ada yang menjamin kan???

Nape ntah tetiba aku emosi sal insurans ni.. hahahahahaha.. aku takde komisyen pun wei.. lagipun aku takde mention pun insuran apa kan?? kan?? banyakkkkkkkk insurans kat melesia ni.. pilih je mana yg kita nak... yg penting, bajet kena diutamakan jugak... so, aku dah ukur baju di badan sendiri... dan buat keputusan tuk masa depan aku.. korang/?? hahahahah...

*arini mood aku tak menentu sangat... tidak dalam mood suam suam kuku lagi.. tapi lebih kepada MOOD EMOSI TAK STABIL pulakkk.. heheheheh..

9 comments:

Anonymous said...

tp untung je kalau tgk kt sepital baru... cam sepital berbayo je rupenye... tgk sepital temerloh yg lawo tu... katil pun baru lg... kalau tgk kontan punye... masyaAllah... elok2 kaki patah, terus jd elok punye la xnk naik wheelchair dia yg ishh isshh tu

Echa @ Syaz1601 said...

heheheh.. ye ke weiii... kat melaka ni sepital besar dia.. entahlah.. hahahahahhaha.. nak bersalin pun dari tak sakit.. bole jadi sakit.. hahahaaha..

~aSHa~ said...

penting...jawab tajuk dulu...sekurang2nya anak2 kita terbela bila kita tiada...

one step forward...aku tgh isi borang wasiat plak ni...nampak sgt kubur kata mari plak...uhuhuhu..tapi serius la..sdg isi borang wasiat...pening tul nak karang karangan...tlg echa..ko bm dpt A1

En. Ajoi said...

echa..

aku syorkan bsn preduential.. (betul ke eja nie )

Drama Mama said...

cueepacs care tu from where eh? apa yang dia cover?

zh-ena said...

mmg ptg amik insuran tuk anak2 nie..ena amik etiqa takaful..menjamin utk anak2 jgkkan

Echa said...

cuepacs care ni insuran yg cover d whole family tuk gomen sector... tapi takde saving.. kiranya burn la.. medical card saje... melayakkan kita dapat rawatan kat swasta... tapi masih ada kurangnya dari insurans yang berbayar ni..

btw, aku sendiri amik takaful, anak amik prudential...

Unknown said...

kami anak beranak amik prudential... untuk education plan, kesihatan dan khairat kematian... ntah la masing2 la punya decision nak pilih insuran mana.. yang penting tanya poket dulu.. kami amik pun yang murah2 jer.. yang penting terbela

tapi untuk masuk spital bayar tu, alhamdulillah, opis hasben dah cover tu.. ikut gred, kalau gred A, dorang dah cover 60K untuk masuk spital pakar.. ok la tu..

K.Hanim said...

Ofis akak baru jer buat ceramah pasal cuepacs care nie..mmg bagus..medical card dia mmg burn tp klu nak saving boleh amik khairat kematian, klu insuran lain duit yang kita saving tak de keuntungan tp dengan yg ni ada, lagipun dia yang termurah dari yang lain.......akak ingat nak tukar juga amik cuepacs care ni...PA (Personnal Accident) dia pun murah jer kan...