Thursday, December 24, 2009

I'm now.. 2yrs n 4mnth yrs old alredi!

Memandangkan ibu asyikkkkkkk dengan entry merepek-repek.. dan lupakan entry pasal saya.. saya dengan ini segala sukacitanya dan bangganya buat entry untuk diri saya sendiri..


Hy.. saya Aqeef...

Saya dah besar kan??? besar tak besar laaaa.. tapi rasanya saya tinggi... suar pun banyak dah singkat... baju pun sama... ibu asik la nak tunggu jcard day baru nak beli baju baru... 'berbelanja berhemah' katanya.... :p


Sekarang saya masih lagi minum Sustagen JUnior 1+... Vanilla... sebulan 9 kotak susu... bukan banyak pun... tapi ibu salu bising..sbb cakap saya suka membazir susu.. mana tidaknya.. salunya saya kalau nak susu tengah malam tu.. saya tak pandai nak cakap pelan pelan.. takut ibu tak sedar.. saya akan jerit kekuat.. bagi pecah gegendang tinga ibu ngan babah... salunya ibu la yg bangun.. :) buat susu dalam 6/7oz... tapi lambat sangat ibu bangun.. kekadang naik merajuk la saya.. langsung saya tak nak minum susu tu.. protes katanya... puas ibu pujuk pujuk suh minum susu tu.. tapi saya buat bodoh je... tido terus... saya membazir ke.. ibu yang salah camtu???


Kadang-kadang tu saya ni suka sangat gigit puting susu tu... tak nak la minum susu tu.. lagi syoookk kalau hisap je puting tu... bising lagi la ibu ngan babah... isap angin kosong katanya.. perut le masuk angin... cam tak masuk akal je kan?? kan???

Saya makan ikut mood... kalau rasa nak makan.. saya makan.. kalau tak, malas la.. tapi kalau kuar makan kat luar, memang laju je saya makan.. mi sup pun sodap!!!! makan kat rumah takde feel.. derang ni tak paham la feel saya ni... tapi kadang kadang ibu buat suhun masak air tu.. saya makan jugak.. dengan kicap.. saya jugak suka makan jagung.. kalau pegi pasar malam.. mesti ada jagung.. sebatang tu saya bole habiskan sorang... vitagen pun macam tu jugak.. tapi saya ni kalau makan, memang tak pandai dok diam... saya suka tinggalkan jejak makanan.. lagi feel kalau macam tu kan?? ibu jangan la marah... saya nak latih ibu excercise... go.. go.. chaiiyookk!!!



Sekarang ni saya lebih minat 'bertukang'... tak kisah la tukang apa... seme benda bole jadi bahan.. kadang kadang saya amik je periuk kat dapur tu... cerek ke... yang ibu dah siap susun kat rak pinggan tu... seme bole adjust... bole jadi kete bajak.. bole jadi kuda pun tau! janji kita kena kreatif... saya tak minat pun tengok tv ni seme.. takde thrill!

saya suka berkemas jugak.. ibu malas sikit.. jadi saya tolong kemas apa yang patut... saya anak rajin kan???

oooo.. sekarang saya dah pandai membebel macam ibu... sampaikan kadang kadang orang tak paham apa yang saya nak sampaikan biarpun mesej tu sangat penting... apelaa... kena ulang banyak banyak kali pulak... naik angin saya dibuatnya... lain kali fokus pada apa yang nak saya sampaikan.. :p


IBu ngan babah marah kalau saya makan gula gula... rosak gg katanya... ala.. sekali sekala jeee. bukan selalu.. nanti kalau sedap baru lah saya mintak selalu gula tu.. baru berapa sen jeeee...


kalau tak bagi.. nanti saya nangis... huhuhuhu... haaaa.. mana la ibu ngan babah sampai ati tak nak bagi saya kan??? kan??? pandai tak saya??? nangis sekejap pun jadilaaaaaaa..



Saya sekarang tido tak lasak sangat... tido sekarang pun atas toto dengan ibu ngan babah.. kalau saya tido tengah tengah.. esok saya masih atas toto lagi.. tapi kepala mungkin dekat bantal ibu dan kaki dekat babah.. biasalah budak budak tido kan memang macam ni.. bukan lasak sangat pun...


Apa pun sekarang ni.. saya tau.. ibu dan babah memang sayangkan saya.. doakan saya jadi anak yang baik dan mendengar kata orang tua yeeeee...

Kawan kawan.. jangan nakal nakal yeeeeeee... apa pun..

PEACE NO WAR!!!



14 comments:

..nOj.. said...

beso dh anak ko ni... dh mcm2 hal dh... botol susu mende dia pakai tu... mcm beso je puting nye

Echa said...

nuby.. puting stended tu... tapi sbb puting tu ada bijik bijik kot.. nampak cam beso...

~aSHa~ said...

nti kalo aqeef dah ada adik..leh cite pasal adik plak kan aqeef...hari2 cite pasal adik,....okeh?

Echa said...

tak nak la hari hari.. bosan org nanti.. lagipun cam ler aku ni rajin sangat.. sal aqeef ni pun sebulan sekali dua je.. heheheeh

iz-AnN عبداللطيف said...

sambung lak citer sikit...

ibu kata saya dah besar...tapi hari2 saya dok fikir, bilalah ibu nak kasi saya adik...kawan2 seangkatan saya seme dah ada adik...ishh ibu ngan babah ni, mesti takut saya ngan adik bergusti nanti...saya tau, ibu mau curahkan kasih sayang mereka pada saya seorang jek...kan...kan...

ratna said...

gaya tido tu yg tak tahan tgk tu.. mcm nak terbang.. hik hikkk..

Echa said...

hahahah.. izan sengal.. pandai pulak ko sambung citer aku ek... hahahahahha..... blom ada rezeki... ko doakan la wei... aku masih menunggu berita ni....

kak ratna... gaya terbang.. memacam gaya ada kak.. ikut hari.. heheheheh

ayang said...

seronoknye baca cerita bergambar nih.. sokong dgn sambungan cerita izan tue..

iz-AnN عبداللطيف said...

nak sambung lagi...nak sambung lagi???hahaha

Echa said...

heheheh.. ko sambung citer sal percutian ke... citer adiah anniversary ke... seronok sket aku dengar.. heheheeh...

{ e'mie } said...

giler aper si izan ni..kahkahkha...takper echa..ko tiru aku..tunggu anak 3 tahun baru dapat adik sorang..mcm nak tercabut baju anak bujang ko ni tido..hehehe..

ibu emy efy eqy said...

besar bagai JOHAN ye!

Echa said...

emi....ko kan idola aku..hehehheehhe.....jangan kata baju.. kekadang suar pun sama cabut.. hahahaha


ibu emy...hehehehe... bebudak cepat besar kan...

::Mamalyna:: said...

echah, aku tak tahan tengok gambo aqeef tido tue...cam superman nak terbang jer...siap nampak perut semua dah...hehehe