Friday, April 30, 2010

Ye! Ye! Memang Saya Gemuk!

Yelah.. Yelah.. Saya tidak menidakkan kata DIA 1...dan si DIA 2... ni... 

Dulu pun saya bukanlah seorang yang kurus, ramping.. tapi masih ada potongan badan.. :p

Tengok la Gambar di bawah ni... 
Zaman Anak Dara Lagi ni...
Berat saya hanya 45kg.. bersamaan berat meke yang ramping itu SEKARANG..
Kiranya Mereka mereka Si DIA 1 dan SI DIA 2.. beratnya dulu adalah 
mungkin seberat budak darjah 2 kenanga... 




Adatlah dah kawen.. dah punya anak... badan tu memang naik dengan jayanya...

Alhamdulillah... sbb walaupun sedikit berisi.. tapi saya sihat... 

Kawan sebelah saya tu adalah DIA 2 yang cakap saya berisi tapi bukan GEMUK AIR.. 

GEMUK AIR tu saya tak pasti..tp mungkin juga akan membawa maksud 
GEMUK MACAM BADAK AIR.. siapa la tahu kan?? :p



Ye.. Ye.. saya tau dia memang ramping.. cantik.. 
Anak kecik pun mengakuinya.. anak kecil memang tak pandai menipu kan?? 
Walaupun sedikit rabak di bahagian topi tersebut.. 
Tapi tetap nampak ayu gitu.. 
Begitu juga dengan pergerakan tangan si anak kecil.. 
Dengan kulit mulus .. SI DIA 2 tu... pakai cam nyonya jual sayur pun nampak seperti model bukan?
Saya pasrah... 

Gambar yg SI DIA 1 tu saya takde... 
Tapi saya akui kerampingan beliau.. 
Jalan jalan pakai suar kecik pun takde masalah..
Takde selulit cam peha saya ni..
Saya pasrah lagi.... 


Ini gambar saya sebaik sahaja habis pantang... 
Memang semangat waja... 
Tengok ajelah pp saya tu... macam pau kembang..
Tapi saya tak kisah.. Dah begitu kehendak tubuh... 
Saya Redha... 

Dan Ini adalah Gambar saya sekarang... 
Dengan berat 52kg... (sebenarnya lebih sikit.. tapi saya bundarkan kepada puluh yang hampir)

Walaupun berisi a.k.a BUKAN GEMUK AIR
Tapi saya rasa saya masih lagi menawan.. 
Biarpun entry mereka mereka di atas tu nampak tidak sopan sikit.. 
Tapi secara jujurnya saya tidak sedikit pun berasa hati.. 
Sbb saya sangat gembira dengan diri saya sekarang... 
Dan saya sangat bersyukur mempunyai kawan kawan seperti mereka.. 
Biarpun mereka cakap apa.. tapi saya tahu..mereka tiada niat untuk memburukkan sesiapa... 
Semoga kami tetap akan berkawan sampai bila bila...
Saya sayang kawan kawan saya...

*yg rasa terharu tu.. poslah gift pape tuk aku.. aku tak kesah. hahahaha

12 comments:

Asma said...

oh..sekapal la kita..

mcm2 usaha da buat..akhirnye redha je..

xpa cumil, menawan itu pun jd pujaan juge...:)

..nOj rawK.. said...

wei sape ckp takde niat. ni kami ckp ni mmg ngan niat ni. hahahaha.

wei ko xde la gemuk wei. tp tah nape aku slalu panggil ko gemuk. aku pun jadik heran dh ni. hahaha

..nOj rawK.. said...

ha aku rase ko bkn gemuk. cuma muka ko slalu nmpk bulat2. mcm muka aku ni spesis muka cengkung... huh

iz-AnN عبداللطيف said...

tu dia kenyataan balas...dia ni bukan gemuk ar jah...tapi chubby...yang gemuknya aku ni...sob...sob..

Echa said...

asma.. saya setuju.. bukan senang nak turun berat ni.. nak naik berat tu mudah sangat..h ehehehhehe

Echa said...

noj.. aku tau.. ko memang berniat tuk cakap aku gemuk.. hahahha.. tapi aku tak kisah.. aku gemuk cantik cam izan cakap... tapi aku pun rasa aku tak gemuk la.. chubby bulat bulat je gitu... sedap peluk kan?? hahahahhaha

Echa said...

izan.. gemuk tapi menawan takpe.. heheheheeh

::Mamalyna:: said...

yess!!! nampaknyer semua mangsa keadaan dah menjawab...hehhehe.. nojah tue, kutuk2 kite pehtu cover balik...

*Miss Geli^ said...

haiya..

topi koyak tu eh..hahhaha

wei, gemuk takde penyakit takpe..

jgn gemuk sebab penyakit...

ala..yu ols gemuk pun ai sayang tau

Qaira Tsamaratulqolbi said...

hahaha.. jujur nya dia.. bagus2..

soffya cik bulan said...

org gemuk ni penyayang..itu psti.byk dah jumpa...he

kakyong said...

52 kg gemuk???

kakyong berat 51 kg.. tinggi 143 cm.. tp camner org leh kata kurus... berat tang tulang kot... lalalalaaa...