Friday, April 9, 2010

Barber a.k.a Tukang Gunting Rambut

Ada skill tak?? hehehhe

Ini lah adik bongsu saya... 

Yang lelaki itu yeeeeeee... baru habis SPM.. 

Sekarang ni memang saya galakkan sangat kalau dia ikut mana mana kursus

Sekarang ni memang dia banyak ikut kursus anjuran RISDA.. 

Haritu masa di KL, dia ikut kursus anjuran RISDA jugak... 

Dan hasilnyaaaaaa.... 




Jimat la duit adik beradik.. anak anak buah lepas ni kan.. hehehhe

Dia ikut kursus gunting rambut.. 

Walaupun kita dengar kursus Gunting Rambut tu macam takde apa apa... 

Tapi setiap ilmu tu memang berharga.. 

Untuk permulaan, dia dah berjaya gunting dengan kemasnya rambut anak anak buahnya... 


Dan yang seronoknya... pegi kursus buta buta je... 

Balik dapat elaun duit... dan barang barang lagi.. 

BERBALOI.. dan kalau dah ada pengalaman.. lagi lah BERBALOI-BALOI....

10 comments:

Nana said...

wah cekci nye model yg tgh digunting rambutnye heheh bkemban u..

mmg jimat kan klw tau ptg rambut sendiri, kt sini koman2 RM10 potong rambut lelaki

~aSHa~ said...

wah dah besar adik ko...tingat dulu...bolat je dia....

skrg dah macho

eh bagus gak kursus mcm tu kan...ada faedah gak

Ena said...

Betul tu echa.. skrg nie..semua berharga..
pasnie boleh la buka kedai gunting rambut.. masyuk gak tu!!

@juera said...

barber pon ok pe..ilmu x kire la ape pon jnji bleh dimanfaat bersama-sama..

Drama Mama said...

wahh good! siap ada set untuk potong rambut tu. keep it up!

my bro tunggu offer U ni keja KFC ja. tapi ok gak sebab kitorang dapat makan free! hahahaha

Echa said...

nana.. macam nak pegi bersiram kan?? hehehhehe... jimat sikit la... kalau pegi gunting kat luar pun.. berapa hinggit dah kan..

Echa said...

asha.. hehehhe.. dah lepas spm dah pun dia... aku suh dia jadi tukang gunting je.. belajar malas.. hahahaah

Echa said...

ena.. hehehhe.. skang ni orang lelaki suka simpan rambut panjang... susah nak cari makan.. hehehehhe

Echa said...

juera... ha.. itulah.. sekurang kurangnya dia ada jugak pengetahuan dalam bidang tu kan.. dari tak tau pape...

Echa said...

drama mama.. wahh.. keje kfc... lepas ni salu makan kfc ajelah ek... hehehehe