Wednesday, April 14, 2010

Lagi Lama... Lagi Berharga...

Setuju tak?? 

Lagi lama Barang tu.. Lagi Berharga... Lagi Bernilai... 

Kat rumah nenek... banyak barang barang lama yang memang disimpan..

Buat kenangan.. sebab kebanyakkan barang lama ni... 

Susah kita nak jumpa lagi sekarang ni.. 

Kalau ada pun, jarang jumpa kan... 


Ini celak... dalam tu ada serbuk itam.. 



Ini plak.. tali pinggang besi... 



Ini mesti ramai simpan lagi...



Tepak sirih tu semua...


Jam ni pun dah lama... ada orang nak beli.. tapi nenek tak nak jual... 

*camtu jugak orang kan??? lagi 'lama' orang tu.. lagi tinggi nilai dia.. 
Dengan ilmu dia.. dengan pengetahuan dia kan.?? 

12 comments:

NenekPenne said...

laaa dulu masa kecik2 suka benau pakai celak tu...pastu buang2...punyalah tak tahu betapa bernilainya menda tu....

..nOj rawK.. said...

yg kt atas tu mak aku ade. aku dh byk kali mintak tp dia x bg. tali pinggang tu plak mak aku pg jual aritu. ceh

Drama Mama said...

ohh the ceclak and tali pinggang reminds me of my late grand aunt! serious nostalgic sangatttt..huhuhu

Echa said...

nenek penne.. kecik kecik dulu.. suka sangat bercelak sana sini.. cam hantu dah mata memasing.. hahahahaha

Echa said...

noj rawk... kalau jual, sayang kan... skang takde lagi dah mende camtu wei..

Echa said...

drama mama.. mende ni memang nostalgia.. kenangan kan.. sayang rasanya nak buang buang...

*Miss Geli^ said...

yang bekas celak tu, kat umah mak aku ada lagi....

tepak sirih tu pun ada lagi.umur dah tua da mende tu

tapikannnn

aritu masa pegi berubat, ada bomoh kata, tepak sirih tu, ada hantu duduk....hahhahahha....kena buang..tapi tak buang pun..tu yang keluarga aku huru hara..katanya laa..aku pun tatau

Echa said...

wei.. siot.. betul ke... ala.. aku rasa antu kalau nak duduk.. dia bukan duduk kat tepak sirih je.. tepi lemari.. dalam lemari..bawah meja.. bawah kusi seme dia boleh duduk... menakutkan je ko ni!

~aSHa~ said...

SETUJU!!!!

cikgu isza said...

warisan lama turun temurun tapi belum sampai ke tangan saya...

Echa said...

asha.. apa yg setuju ni??

Echa said...

cikgu... susah nak cari kan...