Tuesday, January 19, 2010

Cinta Balqis

Selesai jugak la drama bersiri ni....

Aku tak ikut sangat pun drama ni...

Tapi bila sesekali tengok.. layan jugak la kot...

Selesai drama ni.. selesai semua spekulasi yang penonton buat kan??? ... '.. ha.. lepas ni.... mesti... balqis.... dengan....... '.. tak...nanti tengok la.. mesti balqis...... '.. :p

Pendapat aku (walaupun tak diperlukan pun oleh sesiapa) :

* Kesudahan yang sangat aku suka.. :)
* Drama air mata la... terusik jugala emosi bila scene Balqis tu sedih... time 'mar' tu sedih... aku tak rasa pape.. siusly...
* Ada juga ending yang tergantung... cth : camner ngan org yang tembak hassan tu?? tapi takpe.. penonton kan pandai buat kesimpulan sendiri.. hehehehe...


Kesimpulan dari cerita ni...

" Kadang kadang manusia selalu leka, tanpa disedari, cinta sejati itu ada di depan mata " - ni aku cilok dari tb semalam.. hehehee... jodoh pertemuan di tangan tuhan... kalau jodoh tak kemana kan??

dan...

ini khas tuk 'mar' yeee... 'berat mata memandang.. berat lagi bahu yang memikul... lakonan dengan realiti tak sama kan???'. heheheheh... camtu la rasanya... hahahahahahha..

16 comments:

** Perfect Love ** said...

alaaa saya terlepas ending dia semalam. saya baca kawan2 punya status kat FB, pastu bayang kan sendiri kesedihan citer tu semalam. huwaaaaa ;-((

yup, sokong! harap2 'mar' mendapat pelajaran yg berguna di alam realiti.. kehkehkeh

lin_cute said...

lega ...dah abis cita ni...kalau tak...terkejar2 / gaduh ngan aliah (kakak) coz masing2 nak tgk cita masing2.......

~aSHa~ said...

ehehe ada gak ucapan tuk mar @ memey tu..muhahha...

wei pesan ada adegan menembak..kenapa perlu ada adegan menembak?

Echa said...

perfect love
alaaaa.. rugi la tak tengok semalam.. episod las.. heheheeh.. takpe.. bole tengok balik kat tv3.com.my.. hehehe

Echa said...

lin..
aku jarang tengok..tp ending memang kena tengok..kesimpulan semua citer.. hehehe

Echa said...

asha..
adegan tembak menembak tu aku pun tak paham nape.. tapi tergantung gitu je... mgkin saje nak memenuhkan masa yg ada.. hehehe

AiNeRzA said...

akak...bukan 'mar'..tapi memey...hihihihi...bagi saya...ending macam tu tetap buat saya x puas hati...huhuhuhuhu

Echa @ Syaz1601 said...
This comment has been removed by the author.
Echa said...

ainerza.. ala.. ending tu ok apa.. dia kawen ngan hasan.. hehehehehe.. ada part 2 ke??? syok jugak kalau ada...

Reflisia said...

sik baik balqis kawen ngan Hassan kalu hassan mati mau kene pecah tv tue semalam..hehehehe

Echa said...

reflisia..
hehehehe... kalau nya balqis tak jadi kawen ngan hassan.. rugi je tb tu pecah.. tapi ok jugak.. dapat tb baru..hehehe

.:fyzz:. said...

tuh ar..aku pun tak sngka kemarin dh last episod...aku nih leh katakan followers gak la citer tuh..kira balik je keja..lepak sambl makan nasi ..sesambil tu tgk la si cinta belkis tuh..lor dh bis dh..akhirnya hasan bersatu jugak ngan balqis tuh kan..melepeh si ezany dpt la si 'mar' tuh...happy ending la kiranya..

♫♪Cik Puan Mimi ♫♪ said...

adegen tembak tu sebab nak tunjukkan kejahatan mak emran tu. kan dah terbukti dia yang salah sebab upah orang bunuh balqis, emran dan laki dia.. tu pasal ada adegan tu.. pastu kiranya ray tu dah kena tangkap dan dia dah maklum kat polis yang mak emran tu la yang upah dia.. gitu la.. dorang singkat kan la, kang kalau nak citer , panjang lak.. btw, sapa nak tengok siaran ni boleh tengok kat sini

http://media-drama.blogspot.com

kat sini nak tengok citer nur kasih ke cinta balqis ke, boleh tengok dengan laju, tak yah nak sign in kat Tv3 yagn lembab tu.. cari episod by episod citer ni kat sidebar.. akak kalau terlepas jer mesti pergi blog tu

Echa said...

fyzz... dapat jugak la si mar tu dari tak dapat.. hehehehe...

kak mimi.. tq.. nanti lepas ni terjah kat link tu plak...

::Mamalyna:: said...

echah, aku mengikuti citer nie...rasanya tak penah miss kut...heheheh...tp aku tang memey nangis tue, meluat betul aku...apsal emran tue nak jugak kat memey tue...sikit2 nangis... ending citer yg amat2 cepat kan..

Echa said...

itulah pasal.. time balqis nangis.. sedih jugak aku.. tapi time memey.. rasa gembira lak.. puas jugak la aku nak buang perasaan gembira tu jadi sedih... hehehehhee