Monday, January 25, 2010

Adegan Yang Tidak Ingin Kita Lihat di PETRONAS

Ini adalah kisah benar iye kawan kawan... Berlaku dalam awal tahun 2010 ni juga... Dan dialami oleh aku sendiri..

Jeng.. jeng.. jeng.. :p

Tempat kejadian adalah di PETRONAS.

PETRONAS mana tu tak payah nak bagitau la ye.. :)


Kejadian berlaku bila pemandu kenderaan keluar untuk mengisi minyak.. Aku ngan Aqeef masa tu tunggu dalam kereta je.. buat apa nak sibuk sibuk keluar jugak kan?? so, tunggu ajelah dalam kereta...

Masa itulah jugak tanpa diduga sama sekali 'suspek' yang berbaju kuning hijau terus menghulur tangan ke dalam kereta.. aku ngan Aqeef masa tu duduk kat seat belakang... so, memang diakui jugak la kepanjangan tangan 'suspek' ni...

Apa yang 'suspek' tu buat???

* Mula mula tu dia ketuk ketuk cermin tingkap belakang tu... ishhh.. kuat koooo.. cara dia tu macam nak gurau gurau ngan Aqeef kat belakang tu... aku rilek lagi masa tuuu...

* Dengan tak sangkanya lagi... 'suspek' tu hulur tangan melalui pintu depan yang terbukak tu.... terus dia pusing 'tombol tingkap' (ni jenis kete tingkap guna manual ni.. heheheeh).. terkejut gile dah aku ni... tapi muka control lagi...

* Pemandu yg perasan apa si 'suspek' tu buat terus sergah dan suruh tutup balik tingkap tu... dia pun tutup.. tapi sblom tutup.. bole si sengal tu rampas botol susu anak aku..!!!?????


Seperti gambaran di bawah..


Punya la aku tak bole nak gambarkan rasa terkejut.. tak puas ati.. rasa nak lempang... rasa nak jerit seme ada... APA KES ni??????

Aku terus la cakap.. eh.. ni kenapa ni????????

Dah beberapa lama si pemandu dah selesai isi minyak... 'suspek' ni terus la berlalu camtu je..
sangat pelik la...

Macam macam yang aku terpikir.. entahlah... manusia ni sukar dijangka... tapi setiap apa perlakuan tu.. mesti ada sebab musababnya kan.... :)

16 comments:

Ena said...

dier nak watper ekk ngan botol susu tu? nak kasi kat anak dier kot!.. Mrmmm.. ntah!!.. tp memg pelik.. memg takut la.. hu3x..

** Perfect Love ** said...

dia buat aper tuuu? mmg tak jangka la.. ke dia lapar susu??? hikhik

Echa said...

ena.. susah nak cakap.. nak marah depan depan takutttt.. risau jugak.. hehehe..

Echa said...

perfect love... entah la.. lapar susu ke.. hahahaha... tau buat lebih susu aritu.. buat dua botol.. hahahaa

*Miss Geli^ said...

weih, itu lakonan semula ke arr???
ke pekerja stesen tu yang amik botol aqeef?
biasanya pekerja bangla suka sangat cuit cuit anak orang melayu kan??
aku dulu masa bawak sara, bangla suka sangat usik-usik pipi dia..cess

Echa said...

banyak ko punya lakonan semula.. itu di hari dan waktu kejadian.. cecepat aku capai hp aku wei.. tapi sayangnya muke dia aku tak dapat nak amek lak...

ratna said...

bangla ke echa? kalau bangla mmg dia suka kat bebudak.. serius.. tp kita tak bole nak bagi sgt anak kita digurau sendakan oleh bangla tau.. mamak pun sama tak leh. lama2 diaorang bole buat benda yg tak elok. so.. bebaik ler lainkali. kalau akak.. setakat ko kenyit2 mata dgn anak aku tak per.. kalau dah start cuit2 pegang2.. aku mula la tarik anak aku.

*Miss Geli^ said...

ha ah..butut butut..bangla ngan mamak memang suka cuit budak tecit..elelbih lagi budak tecit yang kiut cam mak nya..kan kak ratna kannnnn?

Echa said...

kak ratna.. tak nampak cam bangla... budak muda lagi kak.. cam budak baru lepas spm.. dia keje tuang minyak tu.. tapi itulah.. kalau dia buat lelebih aritu.. bukan setakat tarik anak... mgkin saya jerit je.. hehehe..

Echa said...

ms geli... itu ko cakap tuk sape tu.. heheheh.. sengal..

::Mamalyna:: said...

ape die buat tu...tak pahamler awat die ambik botol susu...

Echa said...

aku pun tak paham wei... aku takut je kalau aku marah..dia baling botol anak aku le luar... anak aku pun diam... takut dia agaknya...

Nana said...

pelik gak ni apa motip org tu sebenarnya?bangla ke mamat tu

Echa said...

nana.. bukan bangla rasanya... cam budak melayu.. muda lagi..

..nOj.. said...

sib baik dia ambk botol susu je. kalau dia rampas susu di dada. camne? huhuh

Echa said...

noj.. kalau dia rampas susu di dada... aku bagi hadiah tumbukan padu di dada, muka dan tempat yang tak sepatutnya..ada bran??? hahahahah