Friday, January 28, 2011

Langkawi Day 2

Disebabkan hari pertama sampai malam... 
Amik kereta sewa... terus check in hotel.. mandi... 
Terus keluar makan... Balik makan dah tido... 

Jadi perjalanan santai dimulakan esok harinya.. 
Oh yeee.. kami sekeluarga.. amik PAKEJ SENDIRI..
RELAX AND LEISURE.. :p

Keluar hotel.. bukan pagi laaa.. dah  nak t.hari pun dah... :)
Round round je... main belasah je jalan ikut sign board.. hehehehe.. 
Singgah tengok pemandangan cantik ni... 
Melopong budak sorang ni.. 
Macam la selama ni duduk oversea... hahahahaha... 
Cuma jarang nampak je keadaan cantik camni...  
Yang buat dia melopong sangat ni.. sbb kenderaan bawah ni.. 
Aqeef kan sangat sangat obses dengan mende alah bergerak camni... :) 
Lepas tu.. perjalanan diteruskan lagi... 
Mulanya nak singgah Makam Mahsuri... 
Tapi tak jadi.. 
Sbb memasing malas nak turun.. masa ni kemain panas lagi.. memang terik.. 
So, kitaorang terus je jalan ke Awana... 
Tahun 2005 aku penah datang dan stay Awana... memang lawa.. 
Tapi masa tu.. gomen tolong bayarkan.. hahahahahha 




 Ada satu kisah di sebalik gambar ni seme... 
Aku hanya perasan aku tak bawak selai pun tudung lain selain yg aku pakai masa pegi.. 
Jadinya aku kena beli tudung RM10 yg aku pakai tu kat pasar malam tepi otel.. hahahaha.. 

Laki aku puji.. 
Cam indon... buat buruk gambar je.. 
Tima kasih bang..... hahahahahhaa 


Lepas lepak lepak tepi tu.. sun burn kan muka sket... 
Terus gerak pegi Beras Terbakar... 
Cam biasa la... soping minyak gamat... memacam jenis ubat ubatan gamat ni.. 
Kain batik... Kain pelekat... 
Singgah makan ABC sedapppppp bebetul kat gerai tetengah tempat tu.. 
Korang mesti pasan punya... 
Rupa nye gitu.. tapi rasanya kemain sedap wei.. pegila rasa.. 


Lepas tu terus balik otel... Tido... 
Petang tu jugak.. kitaorang rasa cam nak pegi tengok Helang Besar.. :)
Amik amik gambo... kemain panas terik kat Langkawi... siyes memang panas terik.. 
Tapi alhamdulillah... tak hujan... memudahkan la perjalanan kami... 

* Pasan tak spec mata anak bujang tu... 
setiap kali tengok gambar.. mesti aku rasa nak gelak... 

Dalam banyak banyak spec.. ini yg paling dia kenan.. 
'boleh bukak bukak' dia cakap... 
tapi dua tiga kali tengok... cam profesor klon.. hahahahahahha.. 
janji dia bahagia sudaaaaaa...

8 comments:

Farra Dhelina said...

gi langkawi ade beli coklat daim tak?? ngeh ngeh ngeh ;p

*Miss Geli^ said...

seksa kan g dataran ni takde orang nak tolong amik gambar kan?hahahhaha

Echa said...

farra..
daim adalah kemestian seme orang yg pegi langkawi ni rasanya.. hehehehehe

Echa said...

ms geli...

bukan main seksa.. banyak gambo.. tapi nampak celah ketiak.. celah leher... ada yg takde leher.. memacam gambo.. ni paling lawa dah aku letak ni..hahahahhahaha

atty's said...

langkawi ni ..kalo g banyak kali pun syiok..lagi dpt makan abc sedap tuh

Echa said...

atty..

memang rasa nak pegi lagi kan... abc tu sedap la atty.. lelebih lagi makan time panas kan... dah tu.. cepat je sakit tekak.. hehehehee

itamrazali said...

comelnya anak ko tuh..rase nak cubit jer pipinya..

Mama AqiL said...

ai baru nak tegur cermin mata anak ko tue...menarik tue..

ko try tak makan cendol ngan laksa kat pantai cenang...best dan sgt sedap..sambil leh cuci mata..hahahahaha