Friday, October 8, 2010

Ubat Kepada Penyakit Asma/ Lelah

Saya diberitahu oleh seseorang... 
Kopi Radix keluaran HPA ni boleh diberi kepada budak yang mengidap asma... 
budak ke.. bapak budak ke... boleh.. 

Dan katanya.. insyaallah.. boleh cepat baik asmanya... 
Sbb dia dah pernah cuba beri pada anak dia... 
Kebetulan anak dia pun ada asma.. 
Allahualam... 

Yang beritahu tu adalah orang yang lebih tua dari saya.. 
Walaupun dia bukannya pegawai di situ.. tapi pendapat atau cadangannya 
saya hormati... mana la tahu kan... 

Itu saya nak tanya kawan kawan semua.. 
Kalau ada yang dah cuba... dah pernah dengar sal ni.. 
boleh saya cuba juga.. mana tahu boleh sembuh kan.. insyaallah... 




Kat rumah tu memang ada stok ni... 
Mak mertua saya pengedar HPA ni... yang minumnya suami saya.. 
Tak pernah lagi saya bagi ke budak kecik tu.. 
Kopi RAdix je tau.. bukan kopi Aik Cheong ke.. Kopi Kapal Api keeee... :p

Entahlah.. saya tak berani nak bagi kopi ke pada budak tu kan.. 
katanya kaffein.. entahlah... 
Kalau sesiapa ada info, boleh la kongsi.. 

Sharing Is Caring... 

4 comments:

..nOj.. said...

ermmm try la wei. try bg sket je dulu. tgk ade kurang ke tak. tak salah mencuba kan. somi ko ade lelah gak kan, ade kurang tak?

Ena said...

tu la.. kang kalo dah kasi kang tok leh tido pulak.. lagi dier tak dok diam..

umilia said...

tak salah mencuba beb..ko jgn la bg skali byk..sehari pun bg skali je..cubala dlu..ape pun kite ikhtiar kan..

Ieda Al-Habsyi said...

try bagi sebab radix ni buatan org kita, cuba yakin, bagi skit, jgn bebyk plak