Thursday, October 14, 2010

Sepetang di Old Malacca

Ini en. somi punyaaaaa.... 
Ini (biasa yang banyak makanannya) memang aku punya.... 

Tapi memang aku sangat sangat tidak sangka portionnya sebesar itu... 
Aku tukar mi kepada bihun... 
Kalau makan kat Old Town.. .. rasanya tidaklah sebesar itu mangkuknya... 




memang takat itu je yang boleh masuk dalam perut aku yang besar ni... 
Tak tertelan dah... 
Tengok tu.. bukan sudu dia bagi.. 
Tapi sendukkkkk ok.. 

Ke memang makan tuk dua tiga orang dia bagi ek.. 


Lepas ni tobat dah nak ikut napsu perut.. 
Lepas ni.. ikut nasihat somi.. jangan tamak.. itu je... hehehehe

9 comments:

Nana said...

pergh sedap nye makanan aku dah ler lapo ni
skang ni mcm2 nama kedai ala2 old town ni kan

Echa said...

nana.. a'ah wei.. kat melaka aku tengok kemain banyak...

memacam nama.. tapi menu lebih kurang aku rasa.. kopitiam camni.. memang sama je kot menu dia...

☆iz-AnN a.k.a cOmOt☆ said...

sedap ke weii...
bila aku nak sampai melaka ni...
tak pernah sampai lagi seumur hidup (ni aku tipu ni)

Ieda Al-Habsyi said...

yg ieda tau melaka ada kapal replika besooo yg amat, itu pon pegi masa darjah 6, nak pergiiii sgt kesana kak echa wehhhh :)

Echa said...

izan.. ko ni sokmo menipu kan... ishhh.. mencik bila ko kata tak penah sampai melaka ni..

Echa said...

ieda.. yg replika kapal tu kat bandar ilir kot yang wei...

aku yg orang melaka pun tak penah masuk ke kapal tu.. hahahahahahah..

meh datang meh.. ko datang.. blanje aku makan.. hehehehehehe

umilia said...

aku da pnh smpai mlaka..tp tak pnah smpai umh ko lg..nnti aku gi melaka ko bwk aku gi jln2 cr mkn ye..tp ko blanjala..leh gitu..hehehehe..

..nOj.. said...

beso gile. ke ko mintak tuk mkn sekeluarga ni wei.

isshh lapo mee kari plak.

NenekPenne said...

agaknya portion untuk 2 orang makan kot...