Tuesday, October 12, 2010

TERKESAN DI HATI

Ni bukan sbb dengan radio Hot Fm keeeee.. tapi sbb bila terjadinya perkara perkara yang boleh meninggalkan kesan di hati ni... 


Kita mulakan dengan kisah 10.10.10 yang lepas... tarikh yang cantik... dan kebetulan adalah tarikh Birthday kak aku.... 'Epi Besday Kak Long'.. entry besday nanti nanti... orang sekarang suka citer yang panas panas je... yang sejuk... cerita ceria.. cerita kegembiraan ni kurang mendapat sambutan rasanya... 


Memula nak sedekahkan Fatihah kepada mangsa kemalangan ngeri berdekatan dengan Highway Simpang Empat tu... dan sekalung Takziah kepada keluarga mangsa yang terlibat... sadis kan... Dan salah seorang mangsa adalah orang kampung aku.... berumur 19 tahun... dan telah dikebumikan selepas Zohor semalam... dengan badan yang hampir tidak sempurna.. tangannya hancur... subhanallah... 


Semalam juga aku kebetulan lalu di tempat kejadian... jalan masih dalam proses pembersihan dan plastik sampah bertaburan di kiri jalan... dan Berita Jam 8 malam tadi juga menyiarkan sebahagian dari keluarga jiran aku.... moga tabah hadapi dugaan ni... sesungguhnya apa yang dah ditentukan tak dpat kita nak jangka dan tak dpat nak dielakkan... 


Oh yeee.. tambahan.. perkahwinan angkasawan... artis pun dibuat pada tarikh ni kan... jangan kata artis.. orang kampung pun ramai buat tarikh ni.. jam jalan dibuatnya.. apa pun.. tahniah kepada pengantin.. moga kekal bahagia hingga anak cucu.. kemain lawa dan gerand lagi majelis perkahwinan angkasawan kita... kagum gitu.... cantikkkkkkkkkkk... ishhh.. bertuah la kan.. aqasha pun serba kuning... kemain kuning.. silau mata.... hehehehehe..tahniah la ye pengantin....


Perkara yang paling meninggalkan kesan di hati bila dugaan yang kita tak sangka datang kepada diri kita... harapan yang tidak dapat dicapai.. harapnya bila ada kawan kawan boleh la mengubat kesedihan.. tapi rupanya kesedihan kita adalah permulaan kegembiraan kepada orang lain... kesedihan yang sepatutnya dikongsi dengan orang yang rapat dengan kita... disambut dengan kelegaan dan cemuhan pulak... macam setan kan... 


Depan kita kemain lagi penuh nasihat.. kata peransang.. tapi kat orang lain.. kemain lagi mengata orang yang tengah hadapi dugaan ni... tak payah la nak sebut perkataan KAWAN tu wei... simpan dalam kain... perasapkan... aku tak dendam.. tapi aku sangat sangat tak tertelan air liur ni... perit betul tekak aku ni.. macam telan kaca... takpelah... aku doakan yang terbaik la untuk ko... terima kasih la sbb sudi bagi pendapat tentang keguguran aku haritu... tapi itu semua kan ketentuan tuhan... mungkin masih belum rezeki aku... kan... takpe.. terima kasih la.. teruskan bercerita dan 'mengambil berat' tentang kawan kawan ni... terharu aku... 


Memang meninggalkan kesan paling dalam di hati.. bila jadi macam ni... sekurang kurang nya bila aku luahkan macam ni... aku lega sikit... dari aku pegi cari ko.. bawak parang ke.. tu dah keje orang takde akal kan... aku pun tak nak jadi orang gila... aku kena jaga diri aku jugak... sia sia la kalau aku buat camtu.. sbb ko memang tak penah berubah... jadi abaikan je... cuma kalau ko terasa... aku tumpang suka... terasa dan berubah... aku pun tak bagus mana.. tapi aku takde la macam ko... teruk sangat... 


Biarpun camtu... aku takde sampai nak putus kawan...sbb kalau aku putus kawan nanti.. siapa pulak nak kawan dengan aku kan... kesian pulak... cuma berubah lah... sbb aku ni agak jahat sedikit baik dari pekerti dan mulut aku... kadang kadang tu... boleh jadi lebih jahat dan jahat... kita masing masing insaf yeeeee... aku tumpang bahagia tengok ko sekarang... segala-galanya sempurna sekarang... alhamdulillah... tapi jangan cepat kita meninggi diri dengan apa yang kita ada sekarang... semua pinjaman... tak salah kita tunduk sikit ke bawah... takut jatuh terjunam... tak sempat nak berpaut nanti.... 


Aku mintak maaf kalau entry ni emosi sikit.. tapi kalau ini lah cara aku boleh luahkan kekesalan yang terkesan di hati aku ni.... aku redha la... lagipun mungkin ada blogger yang meluat dengan entry entry macam ni kan... takpelah... tak payah baca... 


Sekian, terima kasih.... 
Aku yang dah lega separuh hati...........

7 comments:

*Miss Geli^ said...

buat masa ni dia masih lagi menongkat langit...

hujan tak menimpa dia lagi...

takpa la..nenanti dia sedar la tu

..nOj.. said...

yela dia sempurna serba serbi. kte ni ape pun takde. biasa la mmg org yg tak sempurna cam kte ni mmg biasa kena hina. sabar lah ye.

nanti satu hari dia sedar la tu (hopefully)

Fara said...

fara pn klu geram luahkan dlm blog. xder nk gi serang2....bila dia baca harap2 faham la kan.

manusia mana ada yg sempurna...

::Mamalyna:: said...

mungkin die suka tengok org lain derita... cepat2ler sedar..

eima said...

sabo je la ye ...

byk tul perkara terjadi 10.10.10 nih ye .. tarikh keramat tul la ...
manusia yg menjadikan ia penuh tragis ...

~aSHa~ said...

bak kata sorang kawan tu

dia KONPEM tak takut terjadi apa2 mcm terjadi pada kawan2...

semoga ko terus tabah ye...

rezeki memasing, Allah dah tuliskan...kita siapa nak nilai rezeki org...dan kita siapa yg nak kutuk2 pemberian dan Ujian Allah

☆iz-AnN a.k.a cOmOt☆ said...

adehh...sehari aku tak tegar, macam2 hal yang berlaku...
aku syak la ari ni hari emo sedunia la weii...
emo sana sini...
buat ko, jom makan pizza kat alamanda...nak nak????