Wednesday, October 6, 2010

CRABSTIK POPIA Dari PUTRAJAYA

Saya telah meng'order' crabstick popia ni dari kawan saya jugak.. 
Dan... semalam pagi.. popia pun tiba dengan selamat ke rumah mak saya... 
Dia pos petang hari sebelumnya tu... 

Cepat sampai kan... popia tu kemas je dalam bekas polistrin putih tu... 
Dan.. sampai je.. terus masuk dalam freezer... 

Sbb tiba kat rumah mak... derang nak tunggu saya balik dulu baru goreng.. 
Sbb katanya saya belum amik gambar lagi... hahahahahha.. 
Bagussssss... 
Jadinya semalam setelah digoreng oleh adik saya... begini lah rupanya... 
11 ketul goreng... tak cukup rasanya... 

Bila digoreng.. dia cam pecah sket sket... tapi tak sampai meletup.. 
Sbb ada blog yang saya baca... ada yang goreng popia camni.. dia meletup kan... 
kat blog Nojah pun.. dia ada citer yang dia buat sndiri dan goreng.. meletup jugak... 

Yang saya beli ni memang tak meletup.. 
Rasanya meletup tu.. disebabkan air ketam tu kan... 
Brand ketam tu pun mungkin salah satu sbbnya... 

apa pun.. hati hati semasa menggoreng.. 
Sbb kalau nak meletup.. jangan kata popia ni... goreng keropok pun kekadang meletup gak.. 
yang ini rasanya dijamin tak meletup.. sbb ramai yg beli dari kawan saya ni.. seme kata ok... 
Ini rupa isi dalam tu... 
bes la.. lembut je... luar tu garing... 
   
Aqeef saje malam tadi dia makan dekat 5 batang tu... 
Sedap dia cakap.. hehehehhe.. 

Thanks kepada TOKEY IJE  ni... sbb rasanya dia takde lagi buat penghantaran camni.. 
salunya dia buat serahan tangan je kan sekitar putrajaya nu.. 

Tapi sbb anak tekak saya ni nak sangat rasa.. dia poskan... dan sekali dengan pos tak mahal mana pun.. 
Yang penting berbaloi... 

Eh.. saya tak diberitahu pun oleh tokey ni kalau saya promote.. saya dapat diskaun.. atau pun free pos.. 
saya cuma berkongsi mana yang saya rasa ok.. dan sedap... 

Dan.. tq untuk duit raya tu.. 
hehehehe.. kita beli kuih.. dapat plak duit raya yeee.. 
Tq... 

8 comments:

::Kak Sambal:: said...

tq echah wei...terharu aku, kali nie kalo ko beli, aku kasik free pos sebab ko dah pomot, hehehhe

♥cikmOt♥ said...

hehehe...aku tak mampu beli...so buat jek...
dapat banyak gak...aku rajin wat jek, sebab ada yang lagi rajin menggoreng...:p

..nOj.. said...

ye aku ade pengalaman popia meletup. abes muka penuh ngan minyak panas. skang muka aku dah tak cantek lg. dulu cantek berseri2. hehehe

::Kak Sambal:: said...

izan, aku tak suruh ko beli ngan aku pun... ko rajin wat sendiri, buatler..

Mama AqiL said...

wah..dh maju business kawan aku nie..sampai ke melaka yea skrg..

sedap kan ecah..skali goreng mmg ngadap sekejap jea..bak kata kor..misteri..hahahahha...

popia ije nie..kalu goreng mmg tak meletup punya lah..so dont worry...

Farra Dhelina said...

nmpk sedap laaaaa

Mama AqiL said...

farra : mmg Sedap ..cubalah. gerenti puas ati..ije..aku pun dh promote ni tau..hihihi

.:fyzz:. said...

sedap nya aku tgk.tuh tak merasa lagi tuh..