Wednesday, April 8, 2009

Aku otak kanan..

ritu.. ada buat kuiz kat blog nojah..sal otak kanan / otak kiri / takde otak.. :p
so, jawapannya... aku menggunakan OTAK KANAN

- kreatif
- ala kadar jekkkkkk..:P

- global (tgk sesuatu dlm konteks menyeluruh)
-ini memang diaplikasikan sewaktu soping.. tul tak??

- deductive (tgk general dlu br specific)
-tengok rege dulu baru beli??? lebih kurang camtu ke??

- simultaneous atau multifunctional
- ini tepat sekali... sambil rekod surat.. sambil ceting.. sambil taip surat.. sambil ceting... sambil menelipon... sambil apdet blog.. sambil apdet blog.. sambil cop surat seme.. iskkk.. memang sesuai ar..

- pandai melukis, bermain lagu, menyanyi, mereka bentuk
- aku kan memang penyanyi latar.. hehehee

- bersifat emosi dan bertindak secara mengikut perasaan
- kadang.. kadang.. emosi tak terkawal.. mahap ler.

- lebih suka berkhayal
- ini memang sangat tepat... syok tauuuu..

- mempunyai kuasa gerak hati yang kuat
- wooo.. jangan buat main.. aku memang ada megik..

- besar kemungkinan sangat cerdik dan mereka mungkin akan sesat dalam dunia imaginasi
- sangat cerdik..??? mungkin kan?? jangan riakkkkkk... saya biasa biasa je... :p

- Otak kanan kita berfungsi untuk mengawal aspek-aspek seperti persepsi, ruang, penglihatan, kreativiti dan intuisi. Cara otak kanan kita memperoses maklumat adalah berbeza dengan otak kiri.

- Otak kanan memproses maklumat dengan cepat dan secara tak linear dan tak bersiri. Otak kanan kita melihat sesuatu secara menyeluruh dan cuba mencari perkaitan di antara satu sama lain. Cara otak kanan kita memproses maklumat amat sukar diterangkan melalui perkataan kerana ia amat kompleks



5 comments:

.:Iz-aNn (",):. said...

aku tak pat pikir lagi guna otak kanan ke kiri...urat banyakkkk putus masa meneran ritu...cam nak tercabut napas pun ada...hahaha...

Echa said...

aku rasa yg ni mgkin putus yg kiri dulu... nanti coming soon yang ketiga mesti putus belah kanan lak.. hahahahahah...

ayang said...

kalu aku semestinya ketiga2 sekali.. sambil guna otak kanan sambil guna otak kiri pastu kdg2 cam xde hotak pun ada gaks.. hehehe

..nOj.. said...

aku otak kanan... paling bes kenyataan 'sgt pandai tu n multifunction' eheheh

Echa said...

rasanya kita kita neh memang otak kanan ar weiii... hehehehehe... tetiba jek perasan...