Monday, January 12, 2009

Bukti Aqeef dah ada GG!



Hehehee... bukan baru tumbuh pun gg dia .. dah lama.. cuma tak de tumbuh tumbuh baru pun.. pelik.. atas 4, bawah ada 3 ketoi jek.. iskkk.. lambat dia tumbuh gg.. lambat la dia pandai baca kitab ni.. hehehe.. tapi gg dia jarang sket kan.. tak tau la aku.. mak aku cakap 'takpe.. nanti gg susu ni dah takde ganti gg baru'. tak paham la aku.. ..laki aku lak cakap 'dia terkenan gg syrfah aleeya'.. iskkkk.. dah pulak.. takpelah.. camner pun gg dia, anak aku jugak..bukan anak orang laen.. janji dia sehat.. cukup sifat, alhamdulillah.. skang ni aqeef dah pandai posing.. itu yg mudah sket nak amik gambo dia ni.. kalau jek kita cakap.. 'aqeef, smileeee.. ' dia pun pandang kamera, buat la mimik muka camtu.... menyeeengeeeh jek.. iskk.. over. mata dia plak dia kecikkan.. dah nak masuk 1 tahun 5 bulan dah pun dia.. sekejap je masa berlalu.. skang ni alhamdulillah.. makan pun dah ok.. 3 kali sehari.. kalau buat nasi lembik tu satu genggam setengah beras.. susu kurang la kan... sbb dah kenyang agaknya.. paling suka sup sayur.. bunga kobis tu dia ske tul.. seronoklah tengok anak makan kan... kita nak buat selalu apa yg dia suka pun takde hal.. cakap pun skang ni dah sket sket ada bunyi la.. tapi beselah.. tak petah lagi.. kalau kita tanya dia 'aqeef nampak tak' dia akan jawab 'pak' sambil angguk pale.. kalau tanya 'aqeef nak susu tak?' dia akan angguk sambil cakap 'nak'.. kalau dia tak nak susu.. dia akan geleng.. sambil cakap 'nanak'.. hehehe.. sebut 'babah' dah lulus dah.. ibu jek.. dia sebut 'bu'.... i tu dah ilang.. hehehe.. tak kisahlah.. janji kita paham apa dia cakap.. dan aqeef memang paham apa jek yg kita cakap, kita suh dia buat.. cuma dia tak pandai nak balas balik je.. so sweet la.. hehhe.. syok sendiri dah aku neh.. yelah.. anak dah pandai itu, pandai ini, mestilah seronok kan.. ada ke ibu yg sedih bila anak dia dah beso, dah pandai seme mende? takkan nak nangis meraung-raung lak kan... hehehe.. cuma dia ni nakal sket la.. sket ke? banyak kot... iskkkk... kekadang sian la kat mak aku tu... penat dia.. walaupun dari jam 7 mlm sampai 7 pagi tu memang kami yg take over aqeef, tapi iyelah.. paham sangat la kederat orang tua kan... tak larat dah dengan kelasakan dia tu.. tengok lah nanti, memang ada cadang nak hantar nursery balik.. insyaallah.. kalau keadaan ekonomi dah kukuh, ada umah sendiri kat bandar nanti, boleh la.. tapi tak tau tahun bila ar plak.. tapi bila bujang aku tu mak mertua aku jaga sekejap.. tak pun aku bawak jenjalan ke.. mula ar mak aku cakap.. 'eh.. sunyilah bila aqeef takde kat umah ni.. ' rindu kat aqeef la.. yela.. dari kecik mak aku yg jaga dia kan.. tapi itulah.. kami memang plan nak jugak antar dia ke nursery tu... sampai bila kan mak aku nak jaga... doakan la rezeki kami bertambah.. ekonomi kukuh. aminnn...

6 comments:

..nOj.. said...

aler.. beso dh anak bujang ni... gigi pn dh byk... isshhh.. xsedo je kn... cam br je lg tgk gambo dia newborn...

Iz-aNn said...

hehehe...aler...anak aku si kakak tu pun gigi atas dia jarang weii...gigi bawah rapat jek...takat ni baru 16 batang ler gigi dia...8 diatas 8 dibawah...punyalah susah nak gosok gigi dia...puas aku berperang bersilat seme...lantak ler dia nak raung ke apa...sebabnya raung pun kejap jek...janji giginya dapat digosok...hehehe...

sya's said...

itulah nojah.. cam baru jek meneran neh. hehee..

izan.. hanan ok lagi meraung.. aqeef ketap rapat rapat bibir dia.. pastu baling terus berus gg tu wei.. iskkkk

ayang said...

emm cam nasrul lak kan, gigi dia tumbuh atas dulu.. yg kendian ni pon yg atas dlu.. adala 4 atas 2 bawah. Dia pandai ckp dlu drpd jln.. haritu seb bek x aku tampar mulut dia sbb dia sebut "mama cis" ewah2 anak aku ni.. kuangajo ko ye.. last2 hubby aku ckp dia ckp fish dlm BI daaa.. "mama fish".. mana aku tau biasa2 dia sebut "itan" utk ikan la..
bab gosok gg dia sporting..tp bg dia gosok dulu r bru aku lak buat.

sya's said...

hehehhee.. ko ni pun ayang.. anak ko nak blajar cakap bi pun ko nak penampo... dia skang tengah fasih speaking tu wei.. layankan aje... beh ar spoting gosok gg.. anak aku ni ntah apa payah gosok gg..

Iz-aNn said...

tulah ayang ni...anak baru nak bajar cakap omputih nak ditamponye itu anak...ishh...pelah ko ni...tak maju junction langsung...