Friday, March 13, 2009

Musim ke?



Skang ni musim demam ke??? bebudak opis ni pun ramai yg anak demam... sian la kan... bila bebudak ni demam... aku semalam EL... dari malam tu aqeef dah panas badan dia.. tido pun merengek je... cam mengigau pun ada gak... sian la wei... sedih lak aku tengok ... makan pun tak nak.. susu jek minum... ubat skang ni kalau nak bagi dia makan, kena la seme yg ada kat umah tu tepuk tangan dulu.. cam nak buat megik lak gamaknya... :).. semalam aku cuti, sukelah dia... masa babah dia nak antar aku ngan aqeef kat umah mak aku pagi tu.. siap dia cakap ngan babah dia.. 'cuk a luuuu..'.. bermaksud masuk la dulu yeee.. hehhee... pelat dia.. geram aku.. siang tu tak nak makan pun dia.. susu pun minum sekali je... aku pun buatkan mi sup.. nak bagi dia selera sket ar kan.. takut nasi tu tak lalu kat tekak.. yelah.. mana ler tau tekak sakit kan.. kita kalau demam pun tak selera... aku dah buat mi tu.. dia makan la jugak.. tp pastu kuar balik seme.. sian aku tengokkan... petang tu en.somi balik awal sket... nak bawak dia g klinik lagi... sbb petang tu memang badan dia panas sangat.. takut aku... sbb orang cakap budak kalau demam panas sangat ble sawan kan.. iskkkk.. takut la weiiii..nauzubillah.. moga dijauhkan la kan... anak aku demam smalam sampai cirit birit tu.. agaknya sbb panas sangat la kan... nak jadi citer smalam masa nak bawak g klinik, dalam kete anak aku meragam... dia tercirit bis kena baju seme... adoilah.. mati akal aku.. takkan nak bawak g klinik camtu gaya kalau pun nak tunjuk bukti anak tak sehat kan.. so, laki aku buat keputusan singgah jj dulu.. beli pampers, baju ngan suar tido baru.. mujo sepasang rm10 jek.. heheheh.. aku siap beli spare selai suar tido dia.. mana ler tau kan.. heehe... dah siap seme tu, barula gerak g klinik.. ramai la plak bebudak yg demam... sian wei.. ngan batuk nyer lagi.. selsema lagik... iskkk... musim ke????

so, smalam dapat ar ubat sampai dua plastik lagi... satu plastik dokter bagi susu yg dah siap dibancuh.. soya... satu pek lagi memacam jenis ubat... balik jek umah, nak tido dah ni.. bagi aqeef makan ubat dulu.. tapi tepuk tangan la jugak aku laki bini dulu.. baru bis ubat tu... harap harap arini aqeef dah sehat la... moga kurang la panas tu.. sbb sok aku nak gerak g pd dah.... ada bengkel... sampai la ari senin nanti.. so, tunggu la citer pas ari senin tu nanti.. hehehehe..

(zidah mesti tak tau citer anak aku demam rasanya.. sbb dia mana ler baca cerpen panjang camni).. hehehhehehe...

6 comments:

.:Iz-aNn (",):. said...

memang musim weii...kakak pun baru baik demam...tapi yg aku hanginnya susah tul nak kasi dia makan ubat...kalu ubat demam tu kaler oren, terpaksalah aku tipu dengan scott imulsion...barulah dia nak tau...
se lagi, dia demam kan, susu pun tak mo...makan lagi lah...dah kering kontang dah anak dara aku tu...saper tak sedih hati gini..alahaaiii...nanti orang kata mak pak cukup makan, anak kurus cam tak cukup makan jek...hurmm...mati akal dah aku nak pancing dia makan apa tau...

sya's said...

ko tanya la dia nak makan apa.. ko try la bagi dia roti butterscotch tu... giler sedap ar... kat umah tu anak tak berapa sangat nak makan. mak pak yg dok perabih.. ehehhehe..

.:Iz-aNn (",):. said...

aku malas ar beli roti tu...aku tau, mak pak yang akan perabiskan cam ko cakap tu...hehehehe...

ayang said...

kalu anak aku demam.. kompem 24jam dalam itu buaian.. kalu mau salin pampers harus cepat buh dia dlm buai n pakaikan.. emm siap berhenjut jek buai ok.. sambil salin baju, sambil henjut buai.. maka, terbongkok2 terhenjut2 la badan aku/MIL.. bayang kan.. emmmm

sya's said...

ko ajarin la dia tido bawah jek ayang.. susah sket la ko nak buai jek... kalau nak senang, ko beli jek buai elektrik tu.. hehehehe...

~aSHa~ said...

wei aku tau anak ko demam..tgk gambo dan baca keterangan skit...dan aku ternampak keterangan pendek ada nama aku kat bawah sekali tu.....so..oleh kerana ternampak nama aku..aku baca la skit2....

bb aku demam wei aritu..tapi sbb cucuk setahun...sian kat dia...manja2an sgt....aku suka dia manja...mmg sgt suka...