Wednesday, February 25, 2009

SEnyuman di Hari Gaji

alhamdulillah..tiba jugak hari gaji akhirnya walaupun duit gaji tu akan habis tak sampai baper hari pun kan.. tak kisah ar... yelah.. bulan lepas gaji dah kemain awal lagik.. tak sampai sebulan dah sangap balik... mana idaknyer, awal gaji lagi dah bayar utang itu, utang ini, beli barang itu, beli barang ini. skang ni plak, barang dah naik harga... kadang-kadang perbelanjaan dah melebihi pendapatan lak... takpelah... dah lumrah hidup kan... kalau tak kuar duit mana ler nak dapat barang yg diperlukan tu.. walaupun kadang-kadang barang yg dibeli tu seme adalah keperluan dan bukannya kehendak.. :) bila hari gaji ni, rsanya seme dok senyum simpul... tapi rasanya dah mula tersenyum sejak dapat payslip lagi tuh... cam aku ler... kalau bley tengok, macam-macam jenis senyuman terukir kan?? adakah senyum camni?

senyum ala-ala sopan bila dapat slip gaji... blom dapat gaji lagi tu... ataupun gini,

senyum bila gaji dah masuk dalam akaun.. time kuar duit kat atm mgkin, ataupun bila tengok ada bonus bulanan.. atau ada duit lebihan mungkin???

mungkinkah ada senyuman cenggini??? erkkkk... ni senyum waktu bila neh??? waktu dapat soping? ataupun waktu dapat makan pree di hari gaji???


mampukah kita tersenyum lagi bila tengah bulan gaji??mgkin senyuman tu akan bertukar sket demi sket... tapi .. yang pasti.. hari ni aku tersenyum begini... :)


huh! jeles ar tu.. senyuman ikhlas di hari gaji... dan senyuman ambil maklum duit gaji akan habis tak sampai baper hari tu.. huwaaaaaaaaa..

10 comments:

~aSHa~ said...

senyuman aku yg nampak gigi semua tu...ehehehee..ko ni echa..mcm2..ada jerk idea....bagus bagus..ayat karangan ko pun sgt teratur....tlg ajar aku bahasa melayu ye....

sya's said...

erkkk... sangat teratur??? kiranya aku bley menang penulisan terbaik ke?? hahahhahaha...

ayang said...

bole bole.. simple n nice.. tahniah

sya's said...

tahniah? sorang lagi neh.. tahniah sbb duit gaji dah nak abes ke??/ heheehhehe

ayang said...

xde la puji mintak adiah la weii... ala2 kutipan amal. hehehe

.:Iz-aNn (",):. said...

aku tak mampu nak senyum dah ni...hahaha

~aSHa~ said...

izan sdg menahan sakit tu...aku rasa esok lusa je tu..sbb hari2 gelak je skrg ni baca blog memasing...ehehe echa ko leh jadi penulis novel..izan pun dan jugak lelain la..aku tak leh...sbb susunan cite aku tak teratur..jap cite ye ni, bila ingat sesuatu cite yg lain plak...

ayang said...

nanti lepas bersalin sambung balik senyum girang hehe. pastu hari2 kite dpt tengok perkembangan baby dia.. org ada broadband la katakan... bagus2..

sya's said...

aku bley jadi penulis novel citer antu ke? nora dah le jadi penulis novel lucah... aler.. izan dah lantik aku tuk aplod gambo anak dia nanti.. hehehhee... tapi surat lantikan tak kuar lagi tu...

.:Iz-aNn (",):. said...

aler...nak kena kuarkan surat lantikan ker...uikss...ginilah sesapa yang datang melawat aku nanti (ada ker) aku tegah derang dari mengambil gmbar newborn aku tu ek....sebab hak eksklusif hanya tuk ko...gitu???hahaha...