Friday, March 25, 2011

Nak Makan Seribu Daya....

Rumah saya ada dapo gas yeee... 

Walaupun dah lama tak memasak... dapo gas tu tetap ada... tak penah buang punnnn.. :)

Tapi dapo gas ni bukan yg canggih cam kawan kita tu... dapo biasa biasa je... 
Kemain serabut... tak berlap tu... abaikan... 

Malangnya satu malam tu.. bila tekak tingin nak makan nugget sambil tengok tb... 
Dapo tak boleh menyala pulakkkkkk... 

Dah kata tekak ni mengada... nak jugak.. nak jugak.. nak jugak... 
Kita pikirkan cara.. 
TING! :p tetiba je... 

En. somi punya cadangan ni ha... 


Guna je kemudahan lain yg ada... 
Kita guna rice cooker je... 
Kemain bercinta nak tunggu dia masak.. 
Hehehehehe.. aku la tukang tunggu... 
Tapi dapat makan tu rasa puas je... eh.. bukan aku yg tingin ni.. 
Orang yg punya idea guna rice cooker tu ha... 
Aku tukang goreng dan tunggu jeeeee.... :)

6 comments:

Farra Dhelina said...

teringat zmn stdy dulu hehe..

..nOj.. said...

hehehe. mak aku segala macam dia masak dlm rice cooker ni tau. gulai la, siap telur dadar lg.

wei nape dapur ko takleh idup. abes gas ke. ke dah expired dah. yela lama sgt tak guna kan. hehe

atty's said...

kadang2 pun kty pakai rice cooker kalau emergency

Mrs. K aka Ibu Hadif said...

huhuhu... serbaguna gity

{ e'mie } said...

aku penah tau echa masak guna periuk nasi..selalu jugak bila gas tetiba abis..aku malas nak pegi kedai beli..so, aku guna periuk nasi ler memasak...

Odah / Kak. Ude said...

alloooo aiii...di saat2 genting semua boleh di guna kn...periuk nasi serbaguna namenya..klau mcm ni tutup kilang dapur gas...TQ