Tuesday, March 22, 2011

Bayi Seberat 5.6kg

Pagi pagi dalam kereta dah dengar kat Hot FM sal bayi yang dilahirkan seberat 5.6kg... 

Dilahirkan secara normal... dan memakan masa hanya 6 jam... 

Kat Britain la kan... hehehehehe... 

Tapi masih tak boleh lawan.. bayi terberat di dunia... seberat 10kg .++.. tapi lama dah pun lahirnya... 

Dalam tahun 55 camtu... 

Seriau jugak kan... bila dengar lahir normal 5.6kg ni... 

Yg Aqeef dulu 2.7kg pun dah rasa sesak napas... hehehehhe... 

Yang kalini tak tau la berapa kg... 

Cuma harap semua dipermudahkan... 

Oh yeeee... macam tak percaya... sekarang dah pun 32 minggu lebih... :p

Rasanya awal jugak la kot bersalin... 

Jantina?? kalini memang surprise... doktor pun tak nampak sbb kedudukan bayi tu menyukarkan nak tengok jantina... so, kita tunggu ajelah... 

Persediaan?? belum ada persediaan apa apa pun lagi... h ehehehhee... 

Tunggu la dalam seminggu dua lagi ke... uruskan apa yang patut... 

Buat masa ni... duduk berehat... dan buat cam biasa... banyak mende lagi nak pikir ni... 

Apa pun.. Selamat Hari Selasa.... 

13 comments:

Cery said...

salam kenal..simple but nice ur blog ni..sedap matamemandang. :-).. by d way..jemput ke blog ye...kenal2 jom
http://www.mamafaiz.com

..nOj.. said...

5.6kg? anak aku yg 3bulan tu pun tak seberat tu lagi. hehe

umilia said...

kwn aku br bsalin mgu lps..4.58 kg secara normal..pecah rekod yg ade utk hosp putrajaya..tp tula..koyak rabak n bleeding truk..adeh..sian tgk..

::Mamalyna:: said...

mak ai...semangatnyer...

Ena said...

TU LA.. TADI DENGAR KAT HOT FM.. BESAR SUNGGUH KAN!..

~aSHa~ said...

ANAK KAWAN AKU...5.4 KG...DI HOSPITA KUANTAN...KEDUA TERBESAR DI PAHANG...

Echa said...

cery.. salam kenal.. tq sudi singgah...

Echa said...

noj.. ha le... 5.6kg tau... memang ngeri sket dengar.. hehehehee

Echa said...

lia.. ye ke wei... adoi laaaaa... beso jugak bb dia kan??

Echa said...

mamalyna.. memang semangat wei... tu baru kuar beso tu.. dah setahun gimana.. hehehehehe

Echa said...

ena pun dengar yee... seriau kan.. hehehehee

Echa said...

asha.. beso tu wei.. pertama terbesar tu baper kg la agaknya ...

ketawariang said...

huhu....adik saya lahir normal, 5.4kg.... sempat jadi baby terbesar dekat klinik tu selama sebulan... hihi
then lagi sorang lahir berat 4.9kg... huhu memang lahir besar2...