Tuesday, July 28, 2009

Kami di Bandar Hilir Melaka..

:) Macam ler dari mana kan??? kan?? padahal org Melaka gak... saje tajuk kengkonon org jauh niiiii.. :p

Hari minggu haritu takde buat apa.. so, plan nak bawak Aqeef naik bas yg takde bumbung kat Melaka tu.. ntah apa nama ntah... tapi lama tunggu takde plak bas tu datang... dah ler ramai giler org haritu.. dah hari cuti kan.. jalan jalan BO dulu.. tapi takde yg kenan di hati.. saje jamu mata je..

Pastu kuar dari Dataran Pahlawan tu... ke bahagian belakang bangunan tu... kan banyak bangunan bersejarah belakang tu kan.. bagi dia bebas sendiri..dia seronok.. aku pun seronok... tapi tak le lama ar.. dia buat cam umah sendiri lak.. hehehe :) yg benarnya aku pun dah lama tak jejak sini... las dulu rasanya sblom kawen la kot.. sblom tunang..

yg aku ingat, izan.. pijot.. anum, elin, chah, mak lang, che pah pun penah datang kot.. tak ingat dah aku tahun bila tu... hehehhehe.. skang ni dah banyak berubah tau korang.. bila lagi nak datang sini???

ini satu satunya gambar bertiga yg aku berjaya amik.. itu pun cam hapa dah.. hehehhehe.. janji adoooo..

tempat lepak 'bica-bica' di melaka yeee.. 'bica' tu Aqeef nyer sebutan untuk beca..heheheh..

Ini bangunan Memorial Pengishtiharan Kemerdekaan... tengok bangunan ni, rasa bangga, semangat kenegaraan tu berkobar kobar ar.. rasa nak nyanyi lagu Negara ku je time ni.. tetiba jekkkkk.. hehehehhe... btn di hatiku katanya... hahahahaha...


tetiba..... kecoh sekejap.. Aqeef nampak mooooo...'mooooo' di tengah bandar yeeeeeee..


ini 'mooooo' Aqeef yeeee... hehehehe..yelah salu kat kg kan ada 'mooo' (lembu) ngan 'mbeekk' (kambing) je.. ibu lupa nak ajar (horse) kuda lak... hehehe


sekian la laporan lawatan kami..

*abaikan ajelah apa nak 'terlebih-lebih' di badan aku tu yeee.. blom ngandung lagi... lemak semenya... :P

5 comments:

*Miss Geli^ said...

8hb ni aku ke melaka chah...

Echa said...

ko datang wat per wei??? jenjalan ke.kursus ke??? minggu depan la ek.... kalau ada rejeki, bole ar kita jumpa kan...

.:Iz-AnN (",):. said...

aku pun nak p jugk...tapi tak tau bila..

ayang said...

aku sendiri pun lama dh x pegi sini.. muleh sesat gini. Mau jd pemandu pelancongg aku?? mau ka?? mau ka??? mau la yek..

Echa said...

ayang ni.. nak marah sungguh aku... ni la org melaka yg dah sesat.. hahahahahah... tak baekkk tau.. tempat jatuh lagi dikenang.. inikan tempat dating dating dulu...