Thursday, February 18, 2010

Cuti Chinese New Year

Chinese New Year aritu... petang baru start jalan jalan... 

Waaa.. jalan jalan katanya... padahal g satu rumah je...

Rumah kakak kepada MIL.. memang stiap tahun raya umah dia...

Dekat jeeeeee.. 20 minit dah sampai dah.. :)

Memang tak mencabar pun perjalanan.. :p

Waaa.. meriah masa sampai tu.. semua adik beradik MIL dah berkumpul.. 

Dari Melaka... Johor.. S'pore seme ada.. suka la MIL aku tuh.. hehehe.. 


*sebelah kiri tu kakak dia yang kat s'pore tu... sama rupa dia kan??? hehehe.. MIL yang tengah.. kanan tu anak kakak dia..


Yang besnya masa petang tu... ada 'singa' datang. hehehe.. 

Yelah.. kalau Hari Raya Puasa ke.. Raya Haji ke...

ada orang marhaban dari rumah ke rumah kan...

Tapi kalau kat taman perumahan tu... ada tarian singa dari rumah ke rumah.. hehehe.. 

Stiap tahun ada tu.. tapi sebelum sebelum ni memang tak penah sempat nak tengok.. kali ni sempat.. 



Haaaa.. siap ada mercun lagi tu... bingit telinga aku... menyambut itu singa laaa... 

Masuk masuk je.. singa mengadap tokong tu la kan... 

Pastu menari depan pintu rumah lak... terus sampai ke dalam rumah..

Tu semua adat kepercayaan la kan... 

Lain padang lain belalang... :)


Tengok budak ni... mata kemain merah.. menahan ngantuk...

Tapi nak jugak tengok... siap tutup telinga.. bingit kan.. hehehe..

















Klimaks yang paling seme orang pun suka... hehehe.. 


Angpow ni sampul dia lawa lawa kan?? hehhe


Dalam tu lagi lawa.. suka gile... hehehe.. 




*nota kaki.: Tarian singa tu dibayar oleh tuan rumah.. banyak yang dibayar.. lama la masa yang ditetapkan untuk tarian tu... kalau sikit bayaran.. tak lama la tarian singa tu...dan yang aku tengok... sebelum singa tu sampai, ada buah limau derang letakkan kat mana mana yang derang nak singa tu bukak.. entah la tak tau nape.. tapi ada sebab la kot... ikut kepercayaan derang kan... apa pun.. kita hormat ajelah kan.. kongsi raya je.. ehehhehe.. 

15 comments:

*Miss Geli^ said...

takkan tunjuk sampul je kot? isi??

klimaks brape kali?hahahhah

Echa said...

ala nora.. klimaks tu berkali kali ar... segan aku nak citer.. hahaahhahahha... asal ko romen je... memang takde yg tak lucah kan?? heheheh

Echa said...

eh.. romen.. giler.. tengok tu.. komen ok.. komen.. hahahaha

lis said...

ko chahhh...saje je kan..romen konon..tak baik tau.malu saya..

Echa said...

lis.... malu kononnnnn.. malu malu kucinn.. hehehhehe.. lis?? bilis ke??? hehehhe

zh-ena said...

dlm ader baper tu..

Echa said...

zh-ena.. rm10 je... tapi okla dari takde.. hehehee... time ni la kita kena pow derang kan.. kata angPOW.. heheh

♫♪Cik Puan Mimi ♫♪ said...

kalau RM10 pun, tp ada banyak sampul, syok gak tu kan.. leh la beli apa yang patut. heheehe

Echa @ Syaz1601 said...

ok jugak la kak... mana taknya ... mak pak pun dapat gak angpow.. tu yg seronok kalau g raya situ.. hehehe..

iz-AnN عبداللطيف said...

ko ni sya...apa lah...dah tau raya ngaper ko tak pakai bj raya...ni idak, pakai tset jek...tak kena langsung ko ni...amarah aku ni...pakailah ceongsam ke, apa ker...kata raya...ishhhh

lucky said...

bez nyee~~ huu..
happy cny! :)

Echa said...

kai simple jek wei.. laki aku kai suar katok dia je tu.. heheheh.. neks year aku cari baju raya yg sesuai ek izan... hehehe

Echa said...

lucky... hehhehe.. tq..

~aSHa~ said...

nape tak pakai kaler merah jugak...pakai baju kaler buah oren..saje je bagi hint nak buah oren sedozen ek

Nana said...

wah bez gile dpt angpow tp selalu nye klw raya cino bukan skit2 angpow dia kan ehee