Friday, August 28, 2009

Wajarkah???

Wajarkah Bonus Raya - Petikan dari Utusan Malaysia Online 28 Ogos 09

Rasa-rasanya dapat ke?? memang la ada yg akan cakap.. asikkkkkkkkkkk la nak mintak bonus orang kerajaan ni.. keje tak seberapa.. tapi asik mintak itu.. mintak ini..

ehhhhh.. pedulik?? masalahnya bukan aku yang mintak... orang ni yang mintak.. tapi kalau dapat, alhamdulillah.. kalau tak dapat, dendiam sudah.. bukan rezeki kita.. tak gitu org gomen sekelian..??? (dalam ati.. dapatlah.. dapatlah... dapatlah.. ) :p

alaaaa.. jangan cepat tersentap yg bukan gomen tu.. kalau dapat, mana tau, bole tumpang rezeki sesape kan?? memasing pun ada rezeki memasing.. kalau dapat pun, bukan lebih dari sebulan gaji pun.. tapi itu pun rasa dah syukurrrrr alhamdulillah sangat..

aku tak nak pandang org lain ar.. tengok aku ajelah.. yelah.. dah blog aku.. aku yg bukak entry ni.. citer sal aku la kan.. aku rasa sangat wajar la... memacam keperluan kita nak sediakan menjelang raya ni.. bukan maksudnya nak mewah mewah.. tapi ikut keperluan.. skang ni pun, beli barang baper je kuantiti.. tapi da cecah ratos ratos kan?? tul tak?? barang yang mahal ke.. kita yang berbelanja boros.. pikirlah sendiri kan.. harga barang skang ni pun bukan cam harga barang dulu... sangat berbeza..

kalau kat sini.. (aku tak pasti la kat tempat lain) minyak pun dah ada minyak baru (minyak petrol ye kengkawan.. ).. minyak kuning katenyer la kan.. dah ikut no lak.. 95 ngan 97.. tolong la sesaper xplain pada aku sal minyak ni.. aku siap g tanya budak kat pam minyak.. katanya minyak ijau dah ganti ngan minyak kuning.. iskkkk.. konpiusss.. ke aku yg tak baca berita??

kalau ada rezeki.... adelah bonus sblom raya ni kan?? kan?? kalau tak, pandai pandailah jimat cermat dengan gaji yang baru dapat ni.. dan yang akan dapat 9hb ni nanti.. itupun tak reti reti????


gambar tiada kaitan dengan topik harini...
sedap nampak bihun tomyam ni kan?? kan??? penuuhhhhh je isi dia..
kalau makan panas panas mesti sedap....

:p

6 comments:

Azrina bt Mohd Tajul Ariffin said...

Salam tuan rumah...memang WAJAR orang gomen dapat bonus..orang luar bukan tahu kita kerja macamana dorang ingat kita duduk jer 8-5?? Bonus tu datangnya dari GAJI kita jugak..kita bayar cukai, kita bayar tol kita bayar itu ini itu duit siapa, duit kita kan?? Ingat barang semua murah..nak masuk jamban pon kena bayar taww

zh-ena said...

serba serbi nak kena bayar

nza said...

sokong, setuju, wajar, patut n sewaktu dgnnya....sapa kt keje krajaan xwat keje...ha, mai cikgu nih nk ckp, kalu cikgu krajaan xngajar xde le doktor, peguam, PM dll kt msia ni..wah emo lak kak nza ni @ promo nihh...alahai.

unlisted_one said...
This comment has been removed by the author.
unlisted_one said...

Salam Echa,..

Confirm ke dpt tu?..*nak tumpang suami punya bonus, kalau dpt* huhu..

Echa said...

hehehehhe... tau takpelah kan.. kalau dapat.. alhamdulillah.. tapi dengar dengarnya cam KONFIRM tak dapt.. hehehehehhe... tapi tak tau la kan.. ni seme kabar angin... tak pasti lagi.. tapi yg dah pasti.. minyak naik lagi harini yeeeee.. huwaaaaaaaaaaaa..