Wednesday, December 17, 2008

Penghujung 2008

Payslip tuk Disember 08 baru jek menjengah meja aku yg serabut neh.. sama cam serabutnya pale otak aku skang neh.. bosan... takut.. seme la.. benci pun ada.. tapi gaji tak masuk lagi ar kan.. takpelah.. kiranya payslip tu kira pengubat duka jugak ar.. gambo g bengkel taiping aritu pun baru jek dapat... cam nak aplodkan dalam blog.. tak pun dalam fp.. tpi cam malas lak.. bila tengok tengok slip.. bahagian gaji kasar tu bley senyum lagi ar kan... tapi bila jek tengok bahagian gaji bersih tu.. cam nak senyum paksa lak.. tapi apa pun.. syukur alhamdulillah... memacam nak guna duit gaji bulanni... yg pnting ada bonus sket... dan yg paling penting.. nak dulukan yg penting-penting contohnya susu aqeef, pampers aqeef... bajet tuk dua benda tu jek.. sekurang-kurangnya dalam rm500.. banyakkan? normalla kot tuk rege skang ni... itu perkara biasa.. hahahah.. bulan ni kena spend lebih sket sbb memandangkan gaji bulan ni awal.. so, sakit sket la nak tunggu gaji bulan Jan 09 tu kan... so, kenala prepare beli susu ngan pampers lebeyyyy... takdelah pening nak beli sblom gaji bulan Jan tu... iskkkkk... bila la payslip tu nak kosong bahagian potongan tu... kalau bley, nak ada potongan yg 'wajib' je.. hehhehe.. tapi bley ke camtu? rasa-rasa cam tak bleyyyy jek... hehehe.. takpelah.. pelan pelan kayuh.. sok bis la kan.. nanti bley buat utang lagi.. hehehhhe... teruk tul pemikiran!

2 comments:

Y@ZeD@ said...

lama akak tk tengok payslip kt msia tuhh..!
hikss...

* saje ckp gitu bikin korang panasss...... kehkehkehhh

sya's said...

erkk.. tak sangka orang dublin sudi nak komen kat sini laaaa... kitaorang kat sini memang panasssss bila tengok 'paperbagsss' akak kat sana tu... hehehehhe