Monday, December 22, 2008

1 Years 4 Months...


Ini umo Muhammad Aqeef Haiqal skang ni... sekejap je kan... nanti lagi dua bulan dah bley g injek lagi.. aqeef ske kan? heheehhe.. gambo atas tu gambo dia sblom ptong rambut.. cam pmpuan dah... ramai yg tengok gambo dia kat opis ni kata anak aku pmpuan.. cisss.. so, aritu kuar aku ptong pendek sket rambut dia... tu gambo kat bawah tu gambo terbaru dia... gambo time sedar payah nak mik skang ni.. sbb dia sangatttttt lasakkkkk... tak pandai nak diam... diam pun time tido jek.. sbb tu gambo time tido jek yg ada... hehehhe.. so, skang ni dalam umo skang, aqeef:

* kurang makan dah... susu kerap la... dalam 3jam sekali.. sekali minum 7oz.. (itu pun kurang minum rasanya.. patutnya umo dia skang lagi banyak, kan?.takpelah.. janji minum)
* dah mula cakap sikit-sikit.. tapi pelat la kan... pandai dah kalau nak jalan tu, lambai orang.. pastu sebut 'bye'.. cam babah dia sebut.. ba.. bahhhh.. nek pun pandai dah.. ibu jek dia panggil mama.. pelik.. memang lari betul sebutan tu.. heheeh
* dah pandai jawab apa orang tanya... cam kalau kita tanya 'aqeef kenyang tak makan tadi?' dia akan angguk.. pastu bila orang tanya.. 'aqeef nampak tak lizard tu?' dia akan jawab 'pak'.. heheheh.. seronok la kan.. tapi kekadang jadi 'ijau' gak aku ngan pangai dia neh.. hahaha..
* sangat la pandai tarik perhatian orang.. kengkonon nak ajak orang main ngan dia ar... ada jek mende dia buat.. kekadang tu time kita dok tengok tv, dia akan datang berdiri belakang kita, dok 'cak-cak' muka kita ni.. heheh
* sangattttt laaaa lasakkkkk nya anak bujang aku ni.. konfirm lasak.. nak try, boleh la..
* pemalu sket.. kalau orang yg dia tak kenal.. dia tak mao dah.. kalau jumpa pun.. dok diam batukan diri.. jangan la terperdaya.. hehehhe
* suka sangat la makan makanan yg kita makan... tak nak la makanan yg kita buat tuk dia... dan palinggggg skeee makan kepok ikan.. tak tau la aku..
* sangat rapat ngan babah berbanding ibu dia ni... tak kisahlah.. asalkan dia tau aku ni ibu dia.. tapi kekadang tak tau la nape kan.. dia panggil babah dia 'mama'.. geram giler aku..
* suka la sepahkan barang.. (rasanya bebudak memang ini keje nya).. hehehhe
* skang ni tido agak awal.. tak la lewat sangat cam dulu.. sbb nya?? dia siang dah melasak.. main jek.. so, malam dah penat.. hehehe
* paling ketara.. dia tak suka makan aiskrim! pelik... puas aku bagi dia tak nak.. elok gak.. sbb aiskrim tak elok tuk budak cam dia... aritupun aku bagi jamahkan aiskrim aku.. tapi dia tak nak.. hehehe
* dia ni kalau aku yg marah dia.. langsung dia tak heran.. tak sedih pun.. takut apa tah lagi.. tapi bila babah atau nek yg marah.. baru la tinggi sore sket... punyala sedihhh.. meleleh air mata.. time ni la ibu dia cari.. huhuhuhu.. laku jugak ibu ni kan?? hehehe
* sangat kelakar bila tanya jek kat dia.. "aqeef, baby mana?" dia selamba jek angkat baju aku, letak kepala kat perut.. hehhe.. tanda tanda awal ke tu???? hahahhaha..

apa pun yg pastinya ibu ngan babah sayangkan aqeef... moga jadi anak yg baik, soleh dan hormat pada orang tua.. jangan nakal nakal ar.. letih tau.. tapi kenakalan tu jugak yg jadi pengubat duka kami... lap u! hehehe..

5 comments:

Iz-aNn said...

aler tak nampak sangat ar rambut baru dia ni...ibu kena buh gambar lain ni...ekekeke...
se lagi, cam anak aku ar, langsung tak reti sebut ibu...pepun tak terkeluar dari mulut dia...
yang dia tau abi...abi...saper tak kecik ati...
yelah bila aku sebut ibu...dia akan jawab abi...huwaa...pepelah anak oi...sok2 harap ko reti ar sebut ibu...ibu akan tunggu saat dan ketika itu...

sya's said...

hehehe.. perkataan ibu tu payah sangat la kot nak sebut... so, kesimpulannya pada saper yg cepat kecik ati tu.. lenkali pikirlah perkataan lain selain dari ibu. contoh.. ummi ke.. mama ke.. senang sket anak nak sebot.. hehehehehe..

Iz-aNn said...

tak per...tak per...aku akan tunggu bila dia pandai sebut ibu...
tak kose aku nak tukar mama ke apa ke...heheeh

"hotmummy" said...

mumy camne lak ek?

sya's said...

mumy rasanya mudah sket kot.. dia le sebut 'ami' jek.. takut mama jek.. le jadi 'amma'. hehehehhe