Friday, December 19, 2008

Cerita di Hari Jumaat

arini lewat sket aku apdet blog... sbb arini memacam keje dan memacam kejadian dari pagi sampai la skang ni...sampaikan aku tak sempat nak apdet awal.. hehehe... pagi tadi dalam kul 9 bos aku dah datang.. iskkk.. awal plak ar dia... datang jek cam bese, komen itu ini.. pastu masuk bilik miting lak... then.. cam beselah.. bila miting sket... nak makan kan.. 'tolong belikan nasi ayam'.. 'nak kat mitc tu yeee'.... iskkk lagi.. hadoilah... garuk kepala dah aku neh.. pulak tu bila tengok bawah meja ada cawan pinggan tak basuh lagi.. lagi la tergaruk garuk aku.. 'keje aku ke tuh?? '.. iskkk.. tak paham la aku kan.. dah pandai makan.. pandai minum.. pandailah basuh.. (merujuk kepada meke yg malas itu) bengang dah aku neh... so, aku suh budak opis aku lelaki dua orang tu... tolong pegi belikan.. beli tuk satu opis.. ehhhe.. bos aku memang pemurah orangnya... kalau dia beli, dia akan suh beli tuk satu opis neh... rezeki kami la kan... itu bagusnya... siap teh tarik lagi la.. so, dia ulur pada aku rm100... dah tu.. aku pun g basuh pinggan cawan tu seme.. dah selesai, makanan pun sampai, servekan dulu tuk bos... baru nak dok ceting.. dia dah panggil aku lik dalam bilik miting tu... ' u tolong carikan pendrive kosong..'... cari punya cari..memang takde la kan.. ingatkan dah ley sambung lik ceting dan sebagainya.. tapi dia ckap.. 'laaa... takde ke.. takpelah kalau camtu.. u tolong turun koperasi carikan pendrive kurang dari 1G.. '.. erkkk.. aku ke... iskkkk.. dia ulur rm50.. aku pun dengan lurus bendul pun turun koperasi tapi yg ada pendrive 2G jek... kurang dari tu takde... memula tu cam nak mik dah... tapi bila tingat dia kata tak mao lebih dari 1G.... tak jadi la aku beli kan... aku kan PA yg menurut perintah.. nak kol takde bawak enset lak.. so, aku pun naik ler balik... cakap kat bos.. 'prof.. takde yg bawah 1G la... ada 2G jek.. ' ' yg 2G tu baper hengget' dia tanya aku.. aku cakap la... 'rm30'.. selamba jek dia cakap 'eh.. ok la tu... nape u tak beli je.. u beli ajelah yg itu'... adoiiiii.. nak pitam dah aku neh... aku kat tingkat 7 okkkk.. turun lagi aku... dah naik dalam keadaan yg penat tu.. aku baru nak suap makan neh... 'u tolong carikan i no.. bla.. bla.. bla... bila dah dapat.. u panggil i dalam bilik'.. iskkkkkk... las nya memang orang tu tak angkat.. so, selamat la aku kan... dapat la aku makan dengan amannnnn... settle dah yg tu... so, sblom kul 12 tadi dia dah kuar opis dan cakap 'i terus ke seremban yeee'.. iskkk.. nak senyum dah aku.. tapi control ar kan.. bukan pe.. sbb aku dah janji ngan member aku kat tingkat 4 ni nak temankan dia g jusco.. hehhe.. lama dah tak kuar time break neh.. sian tol aku... so, tadi aku temankan jugak la dia... takde beli apa pun..memandangkan skang ni aku memang berbelanja secara berhemah kan.. aku just beli 2 botol pencuci pureen (1=rm16.00).. murah la tu kan.. salunya rm18.++ camtu.. pastu aku belikan sikat budak bujang tu.. rambut dia dah panjang dah.... rm6.++ dan biskut dia... tul tak berhemah????? yg benonya sok aku nak kuar g jusco ngan g mahkota lak... pastu nak g c4.. beli pampers ngan barang dapo...sesambil tu bley ar selit sket sket barang yg tak berhemah dalam list aku tuh.. hehehe... kul 3 lebih baru aku masuk opis lik ni. heheh.. beselah bos takde kan... bukannya salu...

*iskkkk.. tingat lak aku kat citer yg kami borakkan kat opis ni tadi.. sal antu.. iskkk... janganlah terjadi pada aku.. skang ni musim antu kot... kat mana-mana orang bercerita sal mende neh... puncanya kat kampus durian tunggal yg dalam proses pembangunan tu.. ada yg dah pindah jugak kan... memacam masalah dengarnya kat sana tu.. seme sal 'kes' itulah... histeria... sakit dan sbgainya... nauzubillah... moga semuanya dijauhkan.. aminnnnn...

No comments: