Monday, December 22, 2008

Complete dah..

Sekejap je rasa cuti dua hari ni... rasa tak puas jek tido lelama.. hehee... tapi rasa lega dah sbb barang keperluan aqeef dah complete... tak yah risau dah.. cuma kalau ada penambahan barangan tu, tunggu ajelah hari gaji babah plak yeeee.. heheheh... yelah.. ari khamis dah settle bab susu.. beli 3 kotak je susu enfagrow.. harga susu dah naik laaa.. geram jek.. satu kotak jatuh harga rm62.++ kak long cakap sbb dapat itu free gift tupperware murahan tu... iskkk.. kalau tak dapat pun takpe.. tak kisahlah tak dapat tupperware tu.. bukannya nak guna sangat pun.. lenkali tak mao dah free gift dia tuh.. mgkin harga jatuh dalam rm61 camtu... jimat la sket.. dan ada tambahan Sustagen Junior tu.. ni selepas berdiskusi sal anak yg kurang makan la neh... so, aku dah dicadangkan membeli susu sustagen ni kan... tak berani la nak mencuba coklat.. sbb takut kaler coklat tu buat aqeef tak mao susu tu.. aku beli vanilla.. tapi rupenya memang aqeef tak mao.. mgkin aku camporkan susu tu banyak sangat.. hehehe.. so, aku campurkan satu scoop jek sustagen dan selebihnya enfagrow.. lagipun susu ni sama kompeni.. meadjohnson... try ajelah.. beli susu tu seme.. dapat botol air dua... dan tak ketinggalan susu en. somi.. dia memang minum susu dari kecikkkk.. sampaiiii la ke besoooo ni yeeee.... untuk tulang dan tumbesaran yang sehatt.. heheheh


hari jumaat lak... kan aku dah citer yg aku beli pencuci pureen yg murah tu kan... dan tak ketinggalan sikat anak bujang tu...


hari Sabtu aritu plak, dalam kul 11 kami sefamily, mak ngan adik bongsu aku gerak ke JJ.. dengan tujuan nak cari baju sekolah budak tu la kan... aku asalnya plan nak belikan barang dapo umah mak je... tetiba 'terbeli' lak baju basahan tuk aqeef... baju tido sepasang rm9.90 ngan baju + suar pendek rm10.00.. murah jek.. pastu aku belikan sabun sebamed tuk dia... ada cream tuk ruam lampin ngan cream kulit jugak.. kulit dia kan allergic.. bila ada gatal sket.. tinggal tanda-tanda itam gitu.. so, aku carikan alternatif lain ar kan... guna sabun berubat.. so, kalau ok, pasni aku akan guna ajelah sabun tu sampai bebila.. hehehe.. so, dah selesai menabur zakat kat JJ,
kami terus gerak ke C4 lak.. beli pampers.. tak beli kat JJ sbb mahal.. kat C4 murah sket.. dapat dalam rm26.++ satu pek.. so, beli 2 pek je... sbb masih ada stok lagi kat umah.. dari C4, kami g TESCO lak.. en. somi memang ske g tesco.. tengok barang kete la.. ape la kan.. aku lak cari mamypoko.. offer.. bagi aku sangat murah.. jumbo pack XL50 tu.. RM44.++ saje.. kat JJ ngan C4 mahal.. RM52 camtu... so, aku beli la yg murah kan... hehhe..


dah selesai seme urusan mengosongkan purse, kitaorang gerak g umah kak long... menyinggah sambil melepak... mak pun dah lama tak jumpa cucu dia tuh... heheeh.. dah lepak , makan dan sebagainya, barulah gerak lik kg.. hehehe.. malam jugak la sampai kan... ske tul en. somi dapat jelajah banyak pasaraya aritu.. senang ati kan.?? ehhehee.. sekali sekala.. bukan salu pun.. tapi lega.. sbb seme dah complete.. alhamdulillah ar.. sekian saje untuk bulan Dis ni...

No comments: