Wednesday, October 12, 2011

Pam Avent Manual

Saya adalah pengguna Pam Avent Manual untuk kelahiran kedua ni.. 
Hehehehehe.. cam dalam iklan tak? haahahha..

Alhamdulillah.. Nea masih lagi menyusu badan sepenuhnya setakat ni.. 

Yang sibuk sangat nak citer ni.. 
bukan nak share apa pun.. 
Just nak kongsi citer sbb sblom ni botol yg menampung susu 
di bawah pam tu adalah botol berkapasiti 4/5 oz sahaja.. 

Baru baru ni ada officemate yg sangat baik hati telah
Menyedekahkan botol dia yang 9oz tu.. 
Alhamdulillah sangat la kan... 
Sbb nya?

Kalau botol kecik bawah tu.. 
kadang kadang kena stop.. dan tuang dulu susu tu dalam bekas lain.. 
Sbb dah penuh.. 
Kalau botol besar.. kita pam terus kan.. selagi tak penuh.. 
Eh.. paham tak ek.. 
hehehee... 
Tapi bes la guna botol besar ni.. 
dan sekaligus susu pun insyaallah bertambah.. :)

Alahhh.. sebenarnya mind set je.. :p
Kalau sblom ni sekali pam.. dapat la dalam 4/5oz camtu..
Skang alhmdulillah la... dapat dalam 6/7oz camtu.. 

Syukur la kan.. alhamdulillah.. 
skang nea dah nak masuk 5 bulan pun.. 

harapnya dapat la susukan dia sekurang kurangnya sampai setahun... 
Aminnnnnn... 

14 comments:

Ieda Al-Habsyi said...

besttnyer, bila lah nak beli pam ni, hehehe :)

Nana said...

aku mmg pakai pam ni masa damia bb dlu bez sekejap je pam dah penuh

*Miss Geli^ said...

ala..aku pakai spektra..

tapi betol ke bes? aku nak beli la...lagi 3 tahun

Ya ALya said...

ya ada yg manual n elektrik,tapi tak mula pun simpankan susu lagi,anak dah 45 hari ni....malam ni insyaallah baru nak mula,nasib la cuti bersalin 3 bulan.....

Echa said...

ieda..

beli skang la... hehehehehe... ni pun dulu dapat beli bila tabungan dh cukup.. tak mampu nak beli terus.. hehehe

Echa said...

nana...

yg pnting niat kan... bila tengok susu rasa happy je.. tingat kat anak.. hehehee

Echa said...

ms geli..

ko beli skang pun takpe..dia takde susut nilai.. hehehehe.. aku beli ni dulu sblom aku nandung nea.. aku beli sblom aku gugur anak kedua dulu..

Echa said...

alya...

dah boleh mula buat stok dah tu.. hehehehe... seronok dapat cuti 3 bulan.. aritu cuti 2 bulan je.. selamat mengepam yeee... hehehehe

nurayunni said...

wow..pam jgn xpam ye..

~aSHa~ said...

jelesnye la susu korang byk..pesal kali ni aku tak byk ek...dah siap makan pil ni...jeles jeles..ko start pam masa umur nea berapa?

Echa said...

nurayunni

marilah pam sesama.. hehehehehe

Echa said...

asha

rezeki dia kot wei.. tak banyak mana pun... tapi alhamdulillah la.. cukup tuk dia je... aku start pam bila nea tido... dari mula lahir tu.. memula memang sket.. dapat la dalam 1/2oz je tau... dah lama lama tu.. baru la dapat buat stok bebetul... jangan beralah wei.. go go chaiyyukkkk.. pam je wei...

~aSHa~ said...

ok ok ...nk stop tgk blog...nk tumpu susu anak la dulu

adam dan hawa said...

nak tanya..ni pam avent yg kaler dia amber sket tu ker..ape nama dia yer....

syahazana@yahoo.com