Monday, February 4, 2013

Penginapan di Bayview Hotel Georgetown Pulau Pinang

Ini adalah pertama kali dalam idup saya... 
Menjejakkan kaki ke Pulau Pinang... :)

Kena percaya.. sbb tak tipu.. hehehe
Jadi berjalan kali ni mmg setakat jalan jalan cari makan 
dan cari pasal je... 

Takde istilah berjalan melawat tempat bersejarah seme... 

Neks time kalau ada rezeki, mgkin akan ada lawatan camtu.. :)
Fes time sampai atas jambatan ni... 
Jadi jangan pelik sangat la gambo jambatan sesaje... 
Cantik dan mengagumkan idea Tun M kita kan.. 
So, kita menghala terus ke tempat penginapan 
Hotel Bayview Georgetown Pulau Pinang 
Hotel ni pun aku booking melalui phone... 

Dah comparekan jugak harga dia kalau book tru Agoda.. 
Atau Web.. so, melalui phone via gov rate.. adalah lebih murah.. :)

Kami amik Deluxe Room sbb bilik lain penuh ye.. 
katenya laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.. 
Masa book mmg dah request untuk connecting room
biasanya bergantung kepada kekosongan kan.. :)
tp biasalah.. mak mmg suka kecoh kecoh 
hahahhahaa.. 
Bilik Deluxe mmg sangat luas... sangat sangat luas.. 
Toilet pun luas.. 
Ada ruang mandi.. ruang main air dalam bath tub.. 
ruang nak membuang.. bagus.. 
Ada jadi citer sket la masa nak check in tu... 

Citernya.. kami tiba hotel dalam jam 2ptg lebih sket la.. 
So, bila tanya kaunter.. katanya dapat la bilik connecting room cam direquest.. 
Alhamdulillah la.. 
Tp yg tak besnya... satu bilik tak available lagi.. 
Sbb cust tak nak check out lagi.. 

Jadi, masalah aku ke? 
Check out dah terang terang kat kaunter tu.. 12noon.. 

Akak datang dari jauh diknon.. 
Dah tu suh akak menumpang bilik sebelah tu.. 
Sampai kul 6ptg.. 
Patut tak patut.. 

Jadinya.. sbgai pelanggan berhemah.. 
Akak jerkah sket je... 'check out jam berapa ye.. dan kenapa dia tak keluar lagi'
Akak suh dia call suh org tu keluar.. 
Sbb akak tak nak dapat bilik jam 6petang sepieeee
Tp kena bayar harga yg sama.. 
Kecuali diknon nak bagi akak half price.. :p

Hasil dari 'perbincangan berhemah' org Melakau dan org Penang tu.. 
Dia cadangkan akak amik bilik 'sebelahhh' yang lain katanya.. 
sebelahhh je.. ngan bilik lagi satu tu.. tp bukan connecting room

jadi akak malas nak cekak pinggang lelama situ.. 
akak setuju.. sbb katanya SEBELAH je.. 

Tp bila naik bilik.. banyak ko punya sebelah.. 
Berbelah belah okkkk.. dan bilik paling hujung tepi ngan pintu kecemasan.. 

Panas sangat cuaca haritu.. sampai menujah ke dalam dada akak ni.. 
pantas akak dail nombor kaunter dan terkeluarlah ayat camni 
'ellow..td kata sebelah.. banyak la sebelah.. 
tak kira.. saya nak jugak bilik yg sepatutnya saya dapat.. connecting room tu sekarang'.. 
waaa.. cam bagus bagus je gitu.. :p

jawabnya 'eh.. minta maaf.. bukan sebelah ye... 
xpe.. saya siapkan bilik yang 
connecting room tu.. 
tp puan kena tunggu di bilik lagi satu dan nanti kami hantar kunci dalam masa 15min'

Ok.. boleyyy plak siapkan bilik.. 
jangan nak belok belok la.. panas ati akak ni diknon.. 
Sepanas cuaca di penang haritu.. takde ujan.. panassss je.. :)
Ok.. sudahnya dapat gak bilik yang diminta.. 

dan ini adalah pandangan dari bilik akak tu.. yang penuh ngan kontroversi.. 

Mesti ada yg pelik kenapa beria sangat aku nak connecting room ni kan
Sbb percutian ni adalah 2 family.. dengan family member en somi.. 
anak anak kami sebaya.. mmg senang derang nak ke sana ke sini seme.. 
Tak yah keluar bilik bagai kan.. 

Panjang sangat citer sal masalah aku.. 
Meh aku sharekan sket sal hotel ni... 
Aku sharekan ni bukan nak bitau korang aku duduk bilik rege baper.. 
Tp sbb nak share info kalau ada yg nak tau harga seme tu.. 
Apa salahnya aku sharekan apa yg dah aku tau kan.. 
Jangan cepat sangat melatah ye diknon.. hahahhha :p


Harga gov rate adalah : RM214.60/nite termasuk sarapan untuk Deluxe Room

Kalau harga melalui Agoda inc tax dia.. lebih mahal la.. 
Sama jugak kalau melalui web.. 
Harga tu.. adalah melalui phone untuk gov rate.. 

Dalam bilik ada wifi. jangan risau kalau nak apdet status atau nak up gambo kat insta nanti.. :)

ni peta kalau nak ke hotel :

oh ye.. satu lagi mende nak share.. 

Parking hotel ni adalah rumit sket.. 
Kena pusing sket dari hotel.. 
laluan masuk parking adalah bersebelahan pam minyak.. 

Kena beso kan sket mata... 
Tgok ada papan tanda ke parking hotel ye.. :)


*sharing is caring*

1 comment:

Ya ALiya said...

salam...saya nak tanyer la,klu gov rate ni camana yer....sb saya keja gov,tapi tak pernah pakai pun untuk gov rate...kena tunjukkan apa2 ke sebagai bukti yg kita gov...

t reply kt blog saya yer...tq...:-)