Tuesday, October 13, 2009

Yeay! jom layannnnn...

uishhh.. lama dah aku try cari video citer ni.. aritu tak jumpa yg full episode.. kali ni dah jumpaaa. yeay!!!.. aku nak layan citer ni lagi.. tapi masa jumpa tadi.. tengok tajuk tetiba rasa nak nangis.. pe kehal??

tingat la wei.. zaman citer ni dulu.. dok sekolah agama petang pun tak aman.. siap sblom kuar umah pesan kat sesaper dalam umah tolong tengok.. pastu kalau aku lewat seminit.. citer dah start.. suh citer balik..

tapi hareeemmm.. ko ingat orang nak dok layan permintaan aku tu ke?? lastnya kalau balik lambat.. dok tanya apa citer sblom tu.. konfirm la derang cakap 'entah'..
tak pun.. 'tak ingat'..
yg paling sakit ati 'alaaaaa.. tak pandai la nak citerkan balik'..
makan ati je jawapan seme tu..

tu kekadang bis je sekolah petang.. pecut kayuh beskal.. kain terselak pun tak pedhulik.. asalkan sampai cepat umah.. dapat tengok MOERO ATTACK.. kiranya sok pagi kat sekolah.. saper dapat citer paling tepat citer ni.. dengan cara menarik.. memang bagussss gilerrr ar time tu.. iskkk.. asyikkkk la tengok tb dulu citer ni..

kalau sesaper ada pasan.. lagu dia dulu siap ada yang tolong 'alih bahasakan' ke bahasa melayu.. lagu dia yg jepun tu pun ala ala komat kamit cam hapal je.. padahal syok sendiri..

owhhhh.. lagu versi melayu dia bes jugak tu.. ntah saper jadi translater pun tak tau.. alih alih dah glamer satu sekolah.. puhhh.. time tu.. kiranya lagu ni paling hot la carta dia.. kalau selisih kat perhimpuan.. ingatkan nyanyi lagu negaraku.. rupanya nyanyi lagi moreo attack kooooo.. kalah lagu jerat percintaan dulu... (masa tu lagu jerat percintaan ni dah kuar ke?? )


yg paling aku ingat.. rangkap ni.. 'cun..yujia.. kapten. rakan seperjuangan ke olimpik.. sayang.. gugur seorang.. yujia teman tersayang.. tinggallah cun seorang.. yujia dah pegi.. semoga cun berjaya menjadi spike dunia.....' ha.. amik ko.. giler tul rasanya rangkap lagu tu.. hahahha.. cam tak tercapai dek akal dibuatnya.. hehehe.. segan aku nak menaipnya ni.. :p

org laen aku tak tau la.. tapi aku memang sukeeee giler citer ni.. rasanya ni citer paling bes la aku penah tengok.. kekadang malam tu sampai mimpi main bola tampar.. giler..

tapi tu dulu.. masa jaman budak sekolah dulu.. skang ni nak layan berita pun payah la.. kekadang citer sensasi pun lambat aku dapat tau.. :p

tapi kalau derang tayang balik citer ni pun ok apaaaa.. kan?? kan?? buat la part 2 ke.. kan?? kan?? tapi mgkin kalau ada pun, aku cari dvd ajelah kot.. tak dapat dah nak dok melangut tengok lagi.. aiii.. semangat plak aku bila nak tengok citer ni.. hehehe.. berbaur perasaan.. cam tengah bercinta rasanya.. terlayang. layang.. :P


*elok kita layan youtube ni sblom kena blok! tak gitu azieee.. hehehe. syhhhhhhh..

14 comments:

Nana said...

hehe dlu penah search kt youtube gak siap cari lagu dia ada dalam nset ni mmg suke cite ni dulu time blk sekolah agama berlari dari skolah sampai umah smata2 nk tgk cite ni

ayang said...

dedulu selalu ponteng skolah agama petang semata2 nk tgk citer nih.. ehehehehehe.

.:Iz-AnN (",):. said...

meh aku tolong nyanyi...

ada seorang gadis, cun namanya...bercita2 jadi spike dunia...hahaha...

Echa said...

ha.. ko rakam album nyanyi lagu tu izan.. aku ingat bole aku tolong jualkan.. ramai yg minat nak beli tu.. hehehe

nana.. ayang.. citer ni memang bes kan...

zh-ena said...

wah citer nie pun mmg ena minat gila tau..sggp ponteng taknak pergi sek agama semata2 nak tgk citer nie

fieza said...

ingat...ingat citer ni...tapi masa tu umah tak ada letrik...guna generator. generator lak kat-kat maghrib, baru on. selalu gi umah jiran, tv itam putih guna bateri je tv dia..yang paling ingat sekali jenis-jenis pukulan dia...fuuyyyooo macam-macam nama ada..my hubby siap hafal nama-nama pukulan... best rrr citer tu..

Echa said...

zh.. kekadang rasa nak ponteng je tau... ada je alasan pening kepala ar.. tapi kekadang tu elok g sekolah..dari ponteng.. mak bising.. mana nak dengar citer ni lagi.. mana nak dengar 'ceramah' lagi.. heeheh

fieza..
memcam kan?? samesot berpusing... hehehehe..

..nOj.. said...

wawawawa... peberet aku gak ni... rating mmg tinggi cite ni time dlu weh... pekate kte reramai mntk mainkn blk cite ni... ganti cite matahariku yg bodo kt tv3 tu ke...

Echa said...

nojah.. citer matahariku yg sblom maghrib tu ke.. yg indonesia tu ek.. lemah aku citer tu.. tak paham apa.. lelebih lagi ngan tukang masak dia tu.. hehehehe

.:fyzz:. said...

echa..giler aku mmg minat giler ngan citer nih .hingga aku dan sepupu2 aku wat bola gantung kt pokok mempelam gak..nak tampar bgi jatuh..then kami pun suka main bola tampar..aku pun buat gak kubur utk ikan tak silap..kan ke chun wat kubur utk arnab dier kan...ahaha best2 giler..thn 1991 tk silap time tuh kita dajah 4 kan

Echa said...

pijot.. aku rasa ingatan ko paling kuat antara kita ni seme ar.. hehehe.. masa darjah 4 ke wei??? tak baligh lagi masa tu.. hahahhaa

Reflisia said...

layan tue citer ni...kita siap ponteng sekolah agama tue kalu ader citer ni..dasyat tak?

Echa said...

reflisia.. wahh.. kalau stiap kali citer ponteng, memang kuat tul penangan citer ni la.. tapi memang bess la kan?? kan???

.:fyzz:. said...

echa..aku teramat minat citer nih echa..dh aku mmg tak lupa..alkisahnya chun nih..mak dier mmg wakil japang la kot lam olimpik ke jadah..kan then..wasiat mak dier kalau chun berjaya tampar bola yg tergantung kt laman umh dier tuh .chun akan berjaya masuk team baitushi..tak silap la..kira masuk akademi bola tampar la..di short cut kan citer..akibat penangan citer nih gak..selalu ada iklan ubat batuk cap ibu dn anak...ahahahah korang hengat tak..ntah la apa motif iklan ubat batuk cap ibu dn anak munkin penaja rancangan meoro attack tuh kot..heheheh..tpi mmg best giler la citer nih..kalau la ada dvd citer nih msti aku beli kompem...