Wednesday, October 28, 2009

Budak Bertuah Memang Camtu

* ok.. aku dah tukar tu.. tajuk je.. hehehe.. lain tu aku tak cakap pun..

ha.. ameekk.. cop mohor kat siku... ini cop mohor yang pertama.. mintak mintak dijauhkan cop mohor yg lagi grand kat badan anak aku ni... aminnnnnnn.. tapi beselah budak.. lelaki plak tu.. :p


dah memang halaman rumah mak aku tar.. takde rumput.. kalau jatuh memang takde maap ar kan.. takpe.. takpe.. bebudak bukan tau serik.. tak sampai dua minit jatuh.. air mata pun tak kering lagi.. dah lompat sana.. lompat sini.. takpe.. takpe.. skang memang masa dia xplore seme mende.. lantakkan...

14 comments:

ayang said...

ermm biasala Nasrul pun penah ada cop bulat cantik jek bebetul kat tulang siku.. tak pasan bila jatuhnye... tau2 jek ngadu kt atoknye ciku cakit huhu tgk2 dh bernanah.. tapi aku guna jek ubat tradisional kejap jek baik/kering..

cara2nya ialah... tumbuk kunyit hidup.. air kunyit + serdak kunyit tu sapu kt tmpat luka tu.. insyaallah cepat sembuh.. n petua itu aku buat utk luka jahitan masa bersalin dulu tapi luka aku tu aku buh garam sekali.. bayangkannn

*sangat pedih yek... pedih x hagak2.. tapi aku sapu jek kt luka Nasrul. Melalak? huh gasak la dia..

Echa said...

wei.. sapu kat bawah tu pun cepat baik ke.. letak garam??? siap kunyit.. lengkap.. cam nak goreng ayam jee..hehehehe

Drama Mama said...

ouch! besarnya cop mohor dia tu. sakit nya lah, tapi selamba ja lepas tu bole lompat balik ek. memang hero lah! hehehe

zh-ena said...

tengok luka tu pun ena dah rasa pedih

::Mamalyna:: said...

perghh ayang...sungguh tahan lasak sungguh...echah, budak lelaki lasak, takpe..explore...aku nie yang anak perempuan, tak tauler lagi camne..

.:fyzz:. said...

ish2 kesiannya kt aqeef..aku nih pun kak pia mmg yakmat lasak gak...penah kt taska..luka agak dlm mungkin akibat bergurau senda ngan kawan2..yg bestnya tui ckp ko..melalak jap je..pastu lompat kanggaroo blik huhuhu

ayang said...

hehe gitu la gamaknye cam nk goreng ayam.. tapi jgn guna serbuk kunyit sudah yekk.. kalu x harus bubuh minyak masak pulak kan.. eheheh

dlm 3 hari jek dh ok sepenuhnya.. tapi aku buh pun sbb jahitan terbuka n xmo kene jait semula aku buat la.. ehehe rasa dia?? eeheheh xleh ckp laaa... sungguh gila okkk

..nOj.. said...

hehehe... kompom punye dia x rase sakit sbb dia byk lg 'hal' lain nk buat selain memikirkan soal sakit...

sedikit tips : jgn weh ckp anak nakal or ape2 yg negatif. ie. malas, bodo... ingat je ayat ni... KATA2 IBU ADELAH SATU DOA... even mmg bkn niat kte nk mendoakan dia...

**no heart feeling ek ngan kata2 ai ni

.:Iz-AnN (",):. said...

aler ciannya...sib baik kat sikut...kalu muka dah kurang ensem dah...

.:Iz-AnN (",):. said...

opss lupa nak tambah..setuju ngan kata2 nojah tu...

"pis no war"

fieza said...

Baru machooooo....memang la...memula kena kan....lama2 kitapun lali...Neway CIAN sangat....

♫♪Cik Puan Mimi ♫♪ said...

budak2 lelakikan.. mana reti sakit.. biasalah tu, baru la namanya anak jantan.. heheheh

re:- haah guna bateri,tapi kena caj la guna lektrik.. kereta dan skuter tu dua2 tekan padel, tapi untuk kereta lagi best sbb ada remote kontrol.. so dia boleh duduk rileks jer dalam keta.. nak tekan padel boleh, nak suruh papa dia guna remote pun boleh

midot said...

oucchh..mesti sakit giler ni..tapi tak pe cha..nampak macho skit..ada parut..cam kimi ada kt lutut..

ibu emy efy eqy said...

Ciannya Aqeef. Acik Wa doakan semoga Aqeef cepat sembuh ye... Main perlahan2 ye...

Biasalah Echa, budak lelaki memang macam tu.

Akak lagilah ada 3 hero. Kalau anak sulung akak jatuh, akak suruh dia main lagi... tapi dia tak nak sebab sakit. Sekali anak akak merasa sakit lepas2 ni dia tak berani nak buat nakal2 lagi...