Friday, January 30, 2015

Pasar Payang Kuala Terengganu

Cerita pun dah terlangkau-langkau.

Ni kisah hari kedua kami di Terengganu.

Harini plan nak menghabiskan masa tuk berjalan dan bersoping je.. 
hehehehhee.. 

So, selepas sarapan kat hotel.. anak-anak mandi pool.. 
Kami naik atas bersiap-siap.

Nak ke Pasar Payang katenyeeeeeer
Ni area lift dia.. nampak laut belakang tu..

Jalan nak ke Pasar Payang waktu cuti sekolah mmg la hazab sket..
Tp kata nak soping kan.. sanggup la berlama-lama dalam kete. ramaiiiii sangat org

Kebetulan masa ni kami p dengan member suami yg org ganu tu.. hehehe
Mgkin ada la sket kelebihan kat situ.. 
Dia meniaga kain sutera ni.. so, nak amik stock dia sekaligus.

Aku pun menumpang la kan.. :p

Mmg parking takde.. so, kami perempuan dan anak-anak je naik
bole bayangkan kekalutan anak anak seme kan kat situ.heheheh

Terus menuju ke kedai ni.
PP52 (anak panah tu)
Ni kedai biasa dia amik stock kain.. 

So, aku beli dengan harga borong la.. :)

Budak tudung itam tu mesra sangat.. 
Eh. sini seme mesra kot. bukak lipat kain tu.. serba salah rasa.

Dapat plak customer cam aku yg nak tengok penuh corak kain seme. ishhh
Sesambil tunggu kak tu amik stock..aku jamu mata dulu..
Huiiii.. rambang mataaaa ko.. lawa-lawa.
Pengsan tengok kain kat sini.. 

Dapat la rembat jugak 2 pasang tuk aku.. pastu mak aku pun sama borong bape pasang ntah.
Mmg satu ni je kedai sutera kami p.. malas nak p tempat lain dah
sesak.. 

Kami jalan depan sket.. tuk beli narita plak.
Narita tu mmg benda kedua selain sutera org borong kt sini kan. hehehe

dah tu.. beli baju kaftan la.. 
Singgah bawah plak.. beli kepok kering.. kepok lekor.. kepok segera.
Perghhhhhhhh.. x cukup tangan aku nak bawak ngan anak-anak lagik.

Dan jangan lupa beli serunding k sini.. 
kalau nak sedap.. beli serunding ayam / daging tempatan. 
Harga beza sikit la dari daging biasa tu kan.. tp x rugi.. 

Biasanya kalau korang beli kepok segera yg pek kecik tu.. 
Yg dah siap goreng bulat-bulat tu.. mintak lebih okey. hahahahahha.. 

Dan.. jangan lupa beli buah delima yeee.
Delima pasar payang terbaikkkkk la.. 

Ok.. jom la kuar pasar payang. penuh tangan dah ni.. berpeluh-peluh sesak atas tu ngan org ramai. fuhhh!


No comments: