Wednesday, January 14, 2015

Jom Rebus Telur di Hot Springs Sungkai Perak

Pagi selepas kami berSPA tu.. badan dah rasa ringan seme.. 

Kitaorng plan pusing2 sekitar kawasan Felda Residence Hotsprings tu... 

Jom .

Kebetulan masa datang sini.. hari bekerja.. so, mmg la lengang sangat.
Takde orang. seme sibuk keje.. takde masa nak rebus telo bagai. haahhahaha.

Persekitaran mmg tenang je.. 

Jom ke kawasan merebus telo.
Kalau cam korang takde bawak telur.. 
Jangan risau. jangan sedey.
Sini ada gerai yang jual telo dalam polisterin siap ada kicap. lada sulah bagai.
Sediakan duit sahaja. 
Gerai ni bebetul depan tempat merebus telo ni.. 
Jangan la gatal2 kaki nak cecah2 rasa dalam air ni.
Masak separuh buku lali nanti. 
Ko rendam telo 2-3 min pun dah masak. inikan kaki.
hahahahhaha
Bawah ni ada gambar harga tuk setiap mangkuk tu.. ada 6 biji kalau tak silap.
Aku belakon je ni. ikhlas cakap. sekejap je pegang tali tu.
panas ko.
Dah masak telo. terus makan kat kawasan situ jugak. ada disediakan bangku situ.
Duduk makan. Perghhhhh.. heaven gile kooooo.. 
Nak nak bila seme org buat.. ko nganga je.. 
Tak heaven??? 
Siap makan telo bagai.. kita p pusing2 kolam air panas. 
Yg bawah ni.. airnya suam2 je.. kalau berendam pun takde pape la.
Bawah ni yg ada slide tu adalah kolam air sejuk.. besoooo.. 
dan yg pnting takde orang.. hehehehe.. 
Insha Allah kalau panjang umur.. murah rezeki.. 
Boleh la kita datang lagi bawak family sekali.. 
Kalau ada rezeki lebih boleh sewa villa siap ada air panas dalam kawasan tu. privacy sikit kan.



4 comments:

~aSHa~ said...

pernah gi sini dulu...
masa tu belum ada anak2 lagi...

kursus anjuran bahagian
team building

Nur Inani said...

tak pernah pergi lagi sana :D

Echa said...

ok kan tempat dia sha.. sesuai la tuk group2 ni p.. bes.

Echa said...

nur inani.. ada masa bole p k.. tenang sangat tempat dia.