Friday, November 18, 2011

Admitted Hospital

Ok... 

Ahad.. 13 November 2011 jam 11pg 
Nea admitted sepital.. 

Sbbnya? High Fever.. Demam dia cecah 41.
Aku yg kebetulan tengah kursus.. lari balik bawak dia g sepital.. 

Sebenarnya Nea dah demam 2 hari pun sblom tu.. 
Tapi on off... sekejap panas.. sekejap turun panas dia tu.. 
So, pagi sblom g kursus tu.. memang dia tak demam langsung.. ok je... 

Tiba tiba je dalam kul 10 tu demam dia naik mendadak.. 
so, memang tak tunggu lama la.. terus bwak g sepital.. 
Sampai je emergency.. doktor mandikan dia ais.. hehehehe.. 
Dan panas dia turun ke 38.6. Admitted time tu jugak.. 
Eh.. salah orang.. hahahahaa.. 
Abg sibuk sangat makan.. tenggelam adik yg tido kat belakang tu.. :)

Ni hari pertama dia admitted tu.. aku dengan baju kursus lagi tu. hehehe.. 
Hari kedua admitted... 
Bergambo harus ceria yeeee.. 
Dia memang suka sangat kamera.. hehehehehe.. 
Cam aku kan? hahahaha 
Ni hari Ketiga.. 
Grooming harus ok .. 
hahahahha.. 
Ni hari nak discharge.. harus gembira kan... 
Sian Nea.. masa memula cucuk mende alah tangan tu.. 
memang aku tak masuk la.. 
Babah dia yang bawak dia masuk.. 
Aku takut aku yg lebih meraung nanti.. hehehehee

3 kali cucuk... 
Tak jumpa urat betul.. 
Sian.. kita yg sekali cucuk tu pun rasa sakit kan.. :( 

Bergambar saje kan.. citer takde.. hahahahah.. 
Ok.. kita citer... 

Cam biasa la.. budak kalau demam.. siap pakej.. 
Amik darah seme.. 
So, bila report darah keluar... 

Demam dia dah kebah sikit... tapi
Darah putih dia tinggi... tak normal.. cecah 19
Kalau normal sampai 11 je.. (kiraan dia aku tak pasti.. korang tanya doktor :)

So, kena amik darah lagi.. tuk sekian kalinya... 
Sbb doktor cakap ada infection.. 
Risau memang la risau.. sbb budak kecik kan.. 
At last.. darah putih dia ok... walaupun masih tinggi tapi di bawah 15.. doktor cakap ok.. 

Tapi demam dia hari kedua tu.. naik lagi mendadak.. 
38.4... so, itu yg kena tahan wad lagi tu.. 
doktor nak observed... 

Sudahnya hari ketiga tu doktor cakap.. rasanya seme ok.. 
Cuma kita sendiri la tengok camne... 
Sbb dia rasa Nea ok dah... 
Alhamdulillah la kan.. 
bila budak tak sehat ni.. memang ati kita tak senang... 

Paling aku bersyukur.. sbb dapat paed yang sangat sangat sangat memuaskan ati nurani aku ni.. :)
SAYA MESTI PILIH! hehehehe.. 
Seriously... doktor ni memang pilihan yang tepat.. 
Cara dia xplain pada ko.. sebutir sebutir... dia check anak ko pun.. dari depan.. belakang.. luar dalam seme.. 
Ati aku pun senang je tengok dia.. 

Dia datang cek anak ko.. 3 kali sehari.. 
normallah tu.. tapi kalau muka cam taik datang cek anak kita.. kita pun angin kan.. hehehe
Tapi dia senyummmmmmmmmm manjang..  
Sebut bebetul.... LIM WEI "CHAI" tau.. eheheheh. ejaan dia pelik sket.. 

Ok.. mekasih doktor.. 

Dan.. mekasih juga kepada semua yang sudi sms.. menelefon.. 
tanyakan kabar si Nea ni... 
Terima kasih ada doa semua.. 

7 comments:

atty's said...

alhamdulillah nea dah sihat..

ayang said...

kesian nea.. kena cucuk byk kali.. adui tgk pun aku dh rasa sakit2 tangan nih..

...sWeeT uMi... said...

mmg bab cucuk ni tak sampai hati nak tgk kan huhuhu...tp alhamdulillah nea dah sihat...amin...nea ni btul2 suka camera asik senyum je hehehe

..nOj.. said...

sama sama.

siannye tgk tgn dia kena cucuk tu. kalo aku pun aku biar apaknye yg tgk. mak ni kompom meraung lg teruk dr anak nanti. hihih

ape2 pun, syukurla dia dah sehat wei

~aSHa~ said...

dulu mdm2 pun kena cocok byk kali....sob sob sob...nurse yg buat..hampeh je rasa....

alhamdulillah dah sihat

umilia said...

ms aku kene admit msuk hosp aritu pun same gak wei..5x tukar tmpt utk msukkan air..sbbnye bgkak..ubt tak leh msuk..adeh..sakit gile..ni aku yg tua bangka ni rs sakit..sian kat nea yg baby lg..semoga terus sihat sentiasa ye..

geramnyela aku tgk tgn nea tu..nak gigit2 je wei..

{ e'mie } said...

aku memang takleh ler tengok bebi kena cucuk sana sini..aku pun nangis teruk dibuatnyer...tengok tangan anak ko ni pun, aku dah meleleh air mata..terasa sakitnyer..uhukksss...alhamdulillah nea dah baik...