Wednesday, June 3, 2009

Anakku.. oh anakku....


sila tengok benda apa ditangan.. screwdriver.. dan gambo ni diambil.. dia masih lagi dalam pengawasan.. sbb benda dia pegang tu sangat murbahaya kan... memang kena awasi. ntah mana dia jumpa ntah... laki aku ler ni.. dalam kete dia letaknya mende tu... iskkkkk...


Aqeef dah nak masuk 1tahun 10bulan dah pun... tak lama lagi dah nak masuk dua tahun... sebeday tahun ni mgkin baper hari sblom pose kot.. tapi rasanya cam beselah.. sambut sekali je ngan anniversary kami yg ke-3... yg pastinya sambut sblom pose ar kan... perkembangan aqeef... ntahlah.. cam tak banyak perkembangan la diaaa... tapi lasak memang tak bole cakap.. beselah.. lelaki...

* Aqeef dah pandai cakap... cam cicak.. tu memang dah terang dan nyata dia sebot... heheeh.. kelakar je... seronok kan bila anak dah pandai cakap... bole bawak borak..

* Sejak pandai cakap ni.. dah pandai mengejek aku cakap.. rasa nak lempang lempang je bila aku sebot kat laki aku.. 'yg.. tolong ... itu.. tlong ini... ' dia pun ikot.. 'ygg.. tuuuu..'.. :p

* Skang ni dia suka panggil aku mama... ntah saper ajar ntah.. tapi memang kat umah nek belah ayah dia, derang bahasakan aku kat aqeef mama pun.. ape ajelahhh.. jangan dia panggil aku eca lagi udah..

* Banyak makannnnn... alhamdulillahhhh... makan 3 kali sehari.. kekadang lebih... makan nasi tuuu.. tu blom lagi makan apa yg aku ngan ayah dia makan.... tapi tak kisahlah.. sementara dia nak makan ni... makannnnnn...

* Minum susu dah kurang sket.. dalam 4 kali sehari je... yelah.. sbb perut dah penoh ngan makanan kan...

* Skang ni Aqeef minum susu Sustagen Junior 1+.... Vanilla.. dia suke.. sbb sblom ni memang dia tak nak dah susu Enfagrow tu.. dia muak agaknya dari kecik minum susu tuuu.. so, aku tukarkan.. so far, dia suka...

* Makin susah nak dengar cakap... makin lasakkkkk.. payah la nak citer kan... sbb orang pun cakap.. 'alaaaa.. bebudak camtula.. '.. tapi aku rasa anak aku ni memang terlebih lasak.. hahahaha..

* Satu kepelikan dia... dia tak suka langsung tengok tb... kalau citer katun ke.. apa ke.. memang dia tak minat langsung tengok tb... aku pun pelik... ingatkan ada jugak nak beli dvd blajar dia ke.. tapi bila kenangkan dia memang takkan tengok, aku belikan dia buku ngan pensel warna je stakat ni.. tapi pensel warna ngan buku pun tak tau dah pegi mana... hrmmmm..

* Dah pandai bitau kalau dia yarkk... (berak)... dia akan letak tangan dia kat buntut dia tu.. heheheh... pastu cakap 'eiiiii'.. ha.. dia berak la tu.. sila la amik maklum... hehehe

* Sblom tido, mesti dia nak ckap 'bai babahhh..'... ibu takde ye.. mama pun takde... pepaham ajelah... babah tetap dihati...

* Sangat suke ngan anggur... cuba suke buah yg murah murah sketttt.. hahahahhaa..

* Sangat obses ngan pertukangan, pemprosesan dan pengemaskinian... :p

cuba tengok gambo bawah ni.. dah memang jadi kebiasaan pas je mandi, ayah dia akan letak krim.. sapu losyen kat badan dia.. sbb kulit dia dari kecik ada cam alergi.. krim ngan losyen tu pun klinik yg bekalkan.. dia tak boleh berpeluh.. sejak dah beso, dah pandai mengikut neh.... dia memang kai sendiri losyen tu stiap malam sblom tido... hehehehhe...

senang sket la pekerjaan kan.. jangan ingat pas sapu losen bagai ni terus tdo yeeee.. masih ada lagi ektibiti 'pengemasan dan pemeriksaan' dijalankan... :)


10 comments:

~aSHa~ said...

ermmm ok la tu..danish kalo cicak tu dia pangey cicak man...uhuksss...

Echa said...

heheh.. lagi advanced.. anak aku mgkin blom sampai lagi kepandaian dia nak sbot gitu

*Miss Geli^ said...

chah..apasal la ko kasi dia screwdrebar??

baik la ko kasi dia parang suh dia tebas semak blakang umah tu...!! ishh ko nih...aku perli ni tau!! screwdriver tu dajam tau..kalu nak tercocok mata, kejap je, kang tak sempat nak tepis..

.:Iz-aNn (",):. said...

bagusnya...leh jadi calon menantu aku tak?

Echa said...

ini gambo masa dia ngan laki aku... aku masa tu dalam jj.. ngan beli barang.. aku balik umah baru la aku tau melalui gambo yg laki aku amek neh.. bising gak aku.. nanti aku marahkan laki aku ek nora.. aku tau ko perli tuuuu.. hehehhe

Echa said...

zan.. calon tuk saper lak.. aritu ko cakap tak sudi bermenantu mude dari hanan.. ko dah tolak secara lembut aritu.. hehehehe

..nOj.. said...

menantu aku la kot... hehehehe sudi x weh

Echa said...

segan la weiii... iskkkk.. hahahahhaha...

ayang said...

hahaha ok la tuh.. Nasrul pun pandai cakap tapi tak serupa bikin.. sekarang ni sangat suke meniru aksi kite (amat merbahaya!) baru2 ni asik la dok ngejek cara aku muntah2.. abis diludahnye air tadahan dlm baldi.. mmg amarah sungguh..

Echa said...

hehehe... bebudak agaknya dah cerdik sket memang suke tiru aksi kita la ek.. bahaya la kalau dia nampak benda yg tak sepatutnya.. hahahahha... giler tol... tapi ok ar.. maknanya otak dia berkembang tu ..