Thursday, May 7, 2009

Kijam!!!

Ni entry sal kekejaman tau... iskkkk... semalam kat berita... arini kat radio..

sangat kejam kan???
sal peragut.. dan kematian disebabkan peragut...
teruk la kan...
kenapa la sanggup menyebabkan kematian dan kehilangan nyawa ..
derang ni takde hati perasaan ke??

tadi pagi kat Hot FM pun bukak topik ni...
yg bes nya ada sorang pendengar tu... dia sarankan yang semua orang sepatutnya bekerjasama..
dan kalau dia, dia nampak, dia langgar je peragut tu.. sampai menyembah bumi..
betulla kan.. jangan la ada sikap pentingkan diri tu...
saling bantu membantu la kan..

dan apa perasaan kita kalau seme tu berlaku pada diri kita???
marah? geram? sedih...
takkan nak suka pulak????

ni seme agaknya sbb derang ni takde keje la agaknya...
tapi rasanya peluang pekerjaan tu terbuka luas lagi..
cuma malas nak kuarkan peluh...
nak senang... nak dapat duit dengan cara mudah...
sampai sanggup menyebabkan kematian orang lain...
kenapa camtu sekali yee???

yg paling sedih.. ibu hamil yang jadi mangsa...
tinggalkan anak-anak yg kecik kecik lagiiii..

ini entry emo... rasa nak marah jugak kan..
tapi bila dengar dalam berita smalam...
KPN kita bercakap.. ntahlah... tak tau nak komen apa dah..
saper yg dengar tu ... dengar lah..
saper yg tak dengar... takpelah...
no komennnn...

2 comments:

*Miss Geli^ said...

ha la..aku baca paper pasal perempuan yang mati tu..dia peknen 2 bulan kan? sedih tol.anak anak kecik lagi. Lagi satu sikap yang salah ilah, kalu bawak moto tu, jgn la letak hanbag dalam bakul moto. itu mengundang bala. Ye la kan, apa yang jadi tu, kiranya dah ajal dia kan? itu kali kedua dia kena ragut kan?

Nak langgar peragut? Sampai menyembah bumi? itu aku tak sure la..ko tau tau je la kan, orang malaysia ni kekadang otak biol skit. tah ape ape..cakap berapi api...tengok kes KUGAN yang mati tu.. KUGAN tu penjenayah tau. Kena belasah sampai mati, tapi dijadikan isu plak kematian dia, padahal orang jahat tu..dah camne?

Orang kita ni kejap je marahnya..Cam kes NURIN tu..kejap je la derang ingat, pastu lupa.

Cuma kita orang perempuan ni, kena lebih hati hati. Dunia sekarang tak selamat. Moga moga Allah lindungi kita dan keluarga kita..AMin

Echa said...

dia selimpangkan beg tu kat badan dia kalau tak silap aku... ntahlah nora.. kalau nak jadi kan.. jadi jugak.. tapi tul ar.. kena hati hati skang ni.. bawak kete pun sama.. enbeg tu walaupun takde duit.. tak yah la nak letak merata..bahaya... biar letak bawah kangkang... skang seme kena hati hati..