Wednesday, February 1, 2012

Chicken Pox

Ini budak tecit... 
Semalam kena chicken pox.. 

Dan semalam adalah sedikit huru hara...
Dapat call dari rumah.. ckap badan tumbuh bintik merah.. 
Jadinya mintak in law bawakkan g klinik dulu... 

Setel seme keje.. aku terus balik.. 
Tapi sbb tak puas ati.. anak tak dapat losyen air putih tu.. 
Menyinggah la kat klinik kesihatan selandar tu.. 

Tambah huru hara bila doktor tak nak layan.. 
Sbb katanya kena ada pesakit.. huh.. 

Balik la dulu amik anak... datang balik ke klinik.. 
Masa ok.. masa.. hehehehe.. 
Settle hal anak tecit yang kena ciken pox.. 
Penuh satu badan dia... 
Pagi ni tadi.. nampak penuh sangat dah.. 
Banyakkkk.. 
Kat muka lagiiii banyak... 
Mana tak nya.. digaru nye tau.. ishhh..

Kengkawan ada petua tak ... nak ilangkan miang tuh...hehehe..
Air kelapa tak bagi pun.. sbb dia makan ubat.. dia demam..
Nak sapu kat badan pun tak.. 
Takut mende tu terbantut dari keluar seme kan.. ishhhh... 

Siannya budak tecit... cepatlah sembuh ye... :(

3 comments:

atty's said...

semoga cepat sembuh

eima said...

dear cari daun semambu ... bg mandi ngan air + beras sikit selawat
daun semampu letak bwh bantai tido dan buat kibas2 kat bdn bg hilang gatai ....

bw jumpa ust yg pandai mintak air jampi utk redakan miang tu

...sWeeT uMi... said...

aahh btul kata eima tu...guna daun semambu...insyallah berkurang gatal nye tu...cian budak tecit tu huhuhu...