Monday, November 5, 2012

Musim Tengkujuh

 Sekarang memang orang panggil musim tengkujuh kan... 
November rain.. hehehehehhe... 

Setiap hari biasanya hujan.. kalau tak seharian... petang biasanya akan hujan... 
dan biasanya jalan jalan yg tak 'bernasib baik' akan dinaiki air laaa.. 
banjir kilat.. :)

kampung pun biasanya mmg akan naik air certain jalan.. 
Cam kes petang haritu... mmg jalan biasa lalu hari hari ulang alik keje... 
Ble plak tak ble lalu... :(

Lori.. 4wheel drive tu ble la lepas.. sbb tinggi kan.. 
Kereta kecik kecik cam aku  ni .. mmg tak ble la... 
Tak berani la nak amik risiko..  
Sudahnya semua pun 'uturn' semula... 
Kalau kampung mmg senang jugak la nak 'uturn' seme tu kan.. 
cari jalan alternatif lain.. 
kalau buatnya bandar besar.. dengan jammednya lagi kan... lagiii haru.. 

Kesimpulannya... elok elok perjalanan 35min dari opis ke umah tu.. berakhir dengan 
perjalanan 1jam lebih sampai ke umah.. dalam hujan lebat... huhuhuhu... 

Apa pun.. hujan rahmat.. dari panas je kan.. 
Alhamdulillah.. 


1 comment:

~aYu~ said...

musim ujan ni mmg kena redah air banjir jela..