Thursday, October 3, 2013

Bila Anak-anak Tak Sehat

Sekarang ni mmg jenis apdet bila rasa nak apdet.. dan apdet bila suka je.. hehehehehhe.. 

Alhamdulillah.. anak anak skang sihat.. 
cuma batuk sikit sikit.. dan masih dalam kawalan lagi. insyaallah.. 
risau jugak kalau batuk berlarutan.. sbb nea penah admitted dulu sbb batuk lama kan.. :(

Haritu.. Nea tak sihat.. adik beradik tak sehat.. 

Mmg tak dapat nak tido.. berjaga pantau panas nea.. 

Sampai cecah 39.4 suhu dia masa tu.. mmg tak sehat ati.. 

Cecepat lapkan badan dia.. 
tampal cool fever dan masukkan ubat bontot.. 

Nak bawak klinik.. masa tu mmg dah tengah pagi pun.. 
Tak lama lepas adik nea baik demam.. 

Abang long plak.. batuk batuk.. nea pun sama.. 
Abg long kan ada asma.. 

So, kul 3 pagi.. mmg tengok aqeef teruk dah.. 
Decide amik neb kat hospital je.. so, ke hospital jasin je.. 
Dengan anak anak.. 

Dalam jam 4 lebih pagi tu.. sampai hospital jasin.. 
Mmg tak ramai sni .. sunyi sepi.. dan bole plak.. gelap sesetengah tempat.. 

berjimat plak.. 
Aqeef kalau dah teruk tu.. mmg bawak amik neb kat sini je.. 
Dan biasanya tuk amik neb tak tunggu lama.. 

Sampai terus dia bg masuk.. 
Kat Zon Separa Kritikal ni.. 
Tak lama lepas sampai tu.. ada sorang budak lelaki.. 
Datang pakaian koyak rabak.. luka sana sini.. 
lengan koyak.. kaki koyak.. 

Tp dibiarkan lebih 15minit.. kesian sangat.. 
Kita paham.. jam 4pg tu.. mmg tak ramai yg stenby kan.. 

Tp at least.. ada orang yang boleh bantu budak tu.. 
Dia jatuh motor.. lama dia tunggu.. 

Ko kena redho la dik.. kat sini Zon Separa Kritikal.. 
Mungkin keadaan ko tu blom lagi dikategorikan Separa Kritikal kot.. 
Hurrmmmmmmmm...

Kul 7 jugak la balik umah pagi tu.. siap siap.. p keje plak.. h ehehehhe.. 

Demi anak anak kan.. Berkorban la sikit sorang sorang.. sbb laki jauh. muahahahhahhha.. :p

1 comment:

~aYu~ said...

anak-anak ayu pun gilir2 demam.. mmg asyik pantau je..