Monday, December 19, 2011

Borang Opsyen SBPA

Okeh.. 

Saya telah selamat melihat.. menandatangani dan menghantar Borang Opsyen SBPA yang baru sahaja diedarkan petang ni tadi... 

Ok.. SETUJU atau TIDAK SETUJU?

Kat situ ada perkataan RAHSIA... 

Rahsia kiranya memang tak ble bitau orang la ye.... :)

Dah tengok pun comparation gaji lama dan gaji baru... 
Ok... tak jauh beza pun.. tapi ada kenaikan.. 
Rasanya semua orang pun akan ada kenaikan.. cumanya sikit atau banyak sahaja...

Kalau kenaikan gaji baru plak bulan  April.. 
Kiranya kalau memilih skim SBPA ni... Jan akan ada kenaikan... lepas tu.. April ada lagi.. itu je.. 
Kalau kenaikan Januari... kiranya double kenaikan.. itu sahaja.
Beza nya lambat ataupun cepat... sbb semua pun ada kenaikan.. :)

Dan persaraan baru adalah pada usia 60 tahun... 
Tapi kalau dah cukup tahun servis tu.. ble je kalau nak pencen awal.. :)
Tapi kalau rasa nak merasa cucu / cicit hantar g keje.. boleh la duduk lagi kat kerusi opis tu. :p

Masing masing la kan.. 
Ada lebih.. dan ada kurangnya... 

Apa pun.. mestilah kita nakkan yang terbaik untuk diri kita.. :)

5 comments:

umilia said...

uiks..cptnye ko sign..aku tak dpt lg borang nye..tp dlm mgu ni la..ikut bos aku tak bg sign dlu..hehehehe..

atty's said...

semoga terbaik utk kita semua..

Echa said...

lia..

Kalau ikut orang ceupacs kat sini pun katanya tangguh dulu.. tapi aku dah malas nak pkir la wei.. mana mana pun ada pro n cons.. sbb dia ada tarikh kan.. kalau tak setuju.. tick kat bahagian tak setuju... kalau setuju.. tanda kat bahagian setuju.. kitaorang pun buat gitu ajela.. hehehee

Echa said...

kak attys..

itulah.. harapnya yang terbaik ajelah kan kak.. nak banyak suara pun.. susah jugak.. heheheeh..

~aSHa~ said...

echa ayat ko lawak tul la...

'Tapi kalau rasa nak merasa cucu / cicit hantar g keje.. boleh la duduk lagi kat kerusi opis tu. :p'

eheheeh buat aku gelak2 lepas baca sbpa